chick.jpg

اجرای طرح‌های ویژه با هدف کنترل قیمت مرغ در کرج

چاپ

altمدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری کرج از اجرای طرح‌های ویژه با هدف کنترل قیمت مرغ در این شهرستان خبر داد
بهروز ورمحمدی اظهار داشت: طی روزهای اخیر قیمت گوشت سفید و قرمز و به ویژه مرغ

در بازارهای سراسر کشور دچار نوساناتی شد.
وی افزود: با توجه به اینکه مرغ یکی از اقلام اصلی سبد غذایی خانوارهای ایرانی است، سازمان میادین میوه‌ و تره‌بار با هماهنگی و همکاری اتحادیه‌های مربوطه طرح‌های ویژه‌ای در جهت کنترل قیمت مرغ در دستور کار قرار دارد.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری کرج تصریح کرد: تولید و عرضه‌کنندگان گوشت مرغ گرم و منجمد، علت افزایش قیمت را هزینه تمام شده برای آنها عنوان می‌کنند و از سوی دیگر برخی از واحدهای صنفی سودجو نیز از این شرایط برای افزایش قیمت‌ها سوءاستفاده کرده‌‌اند.
ورمحمدی گفت: افزایش و نوسانات قیمت گوشت مرغ گرم و منجمد هر چه باشد، به مصرف کننده و خانوارهای ایرانی آسیب می‌رساند و به همین دلیل اجرای طرح‌های مربوط به کنترل قیمت‌ها را با جدیت پیگیری می‌کنیم.
وی بیان داشت: یکی از این راهکارها توزیع گسترده گوشت مرغ منجمد با قیمت مصوب در تمام میادین میوه‌ و تره‌بار شهرستان کرج بود که این طرح از روز گذشته آغاز شده است.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری کرج افزود: این طرح با هماهنگی ستاد تنظیم بازار اجرا و به میزان مورد نیاز بازار گوشت مرغ منجمد در میادین فوق توزیع و با قیمت مصوب 52 هزار و 500 ریال عرضه می‌شود.
ورمحمدی ادامه داد: همچنین بازرسان ویژه‌ای برای نظارت بر قیمت‌های در میادین میوه‌ و تره‌بار شهرستان کرج مستقر شده و اگر واحدهای صنفی از قیمت‌های مصوب تخطی کنند، به طور قطع با آنها برخورد شدید قانونی صورت خواهد گرفت.
وی اظهار داشت: این بازرسان تا زمانی که لازم باشد، به صورت محسوس و نامحسوس از واحدهای صنفی فوق بازدید می‌کنند و شهروندان نیز در صورت مشاهده هرگونه افزایش قیمت می‌توانند با مراجعه به بازرسان ثابت و مستقر در میادین میوه‌ و تره‌بار گزارش تخلفات را ارائه دهند.

 

منبع: فارس