chick.jpg

مصرف روزانه متوسط 30 تن گوشت مرغ در استان سمنان

چاپ

altمعاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: مرغ منجمد توسط واحدهای صنفی و فروشگاه های اتکا و رفاه استان، با هدف تنظیم قیمت بازار، به صورت مستمر توزیع می شود.
خدابخش عرب افزود: با بررسی گزارش و نظر کارشناسی دستگاه ها، نهادهای اجرایی و صنف مرغ فروشان، مقرر شده است

توزیع مرغ منجمد با هدف تعدیل قیمت گوشت مرغ در استان سمنان ادامه یابد.
وی افزود: تا اطلاع ثانوی، گشت مشترک برای نظارت بر توزیع و نحوه فروش مرغ منجمد نیز در واحدهای صنفی و فروشگاه ها ادامه می یابد.
عرب افزود: مقرر شده است مدیریت پشتیبانی امور دام استان سمنان و صنف مرغ شهرستانها، آمار توزیع مرغ منجمد را به اداره کل دامپزشکی، تعزیرات و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ارائه کنند تا میزان عرضه و تقاضا به منظور تنظیم بازار گوشت مرغ بررسی دقیق تری شود.
وی تصریح کرد: اداره کل دامپزشکی استان سمنان نیز موظف شده است، گزارش نظارت از واحدهای توزیع مرغ منجمد و گرم شامل فروشگاه ها و واحدهای صنفی را به صورت مستمر به سازمان جهاد کشاورزی استان ارسال کند.
معاون سازمان جهادکشاورزی استان سمنان گفت: رئیس صنف مرغ فروشان سمنان، باید هماهنگی های لازم را برای نصب بنر قیمت مرغ منجمد در واحدهای فروش مرغ انجام و فروشگاه های اتکا و رفاه نیز ضمن نصب بنر ویژه توزیع مرغ منجمد، لازم است اهتمام بیشتری نسبت به توزیع مرغ منجمد در غرفه های خود داشته باشند.
در هفته های اخیر، پس از مدت ها پایین بودن قیمت گوشت مرغ، قیمت مرغ جهش قیمت قابل توجهی در استان سمنان داشت که توزیع گوشت مرغ منجمد به منظور تنظیم بازار در دستور کار جهادکشاورزی سمنان قرار گرفته است.
از 460 واحد مرغداری در استان سمنان 410 واحد تولیدکننده مرغ گوشتی هستند که سالانه بیش از 50 هزار تن مرغ تولید می کنند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران