wheat.jpg

تولید سویا و ذرت در آرژانتین فراتر از انتظارات از قبل پیش بینی شده

چاپ

altبه احتمال زیاد در سال ۲۰۱۵/۱۶ تولید سویا و ذرت در آرژانتین فراتر از حدی خواهد رفت که قبلا انتظار می رفت
بنا به آمارهایی که منابع رسمی منتشر نموده اند میزان تولید سویای امسال آرژانتین در حدود ۵۵/۳ میلیون تن خواهد بود . این مقدار بیشتر از میزانی می باشد که در ماه

گذشته (۵۵ میلیون تن) پیش بینی شده بود ولی از ۶۰ میلیون تن تولید سال گذشته کمتر می باشد . اخیرا میزان باردهی محصولات سویا بسیار بالاتر از حد گذشته بوده است و برداشت محصولات به زودی کاملا به اتمام خواهد رسید .
 امسال زمان برداشت محصولات بسیار دیرتر از سال گذشته صورت گرفت . در تخمینهای جدید ما برآورد کرده ایم که میزان تولید محصولات ذرت آرژانتین ۲ میلیون تن بیشتر از آمارهای تخمینی ماه می خواهد بود . میزان تولید ذرت آرژانتین در سال ۲۰۱۵/۱۶ به ۲۷ میلیون تن خواهد رسید .
در حالی که میزان تولید در فصل گذشته ۲۷/۷ میلیون تن بود . این میزان تولید از ۳/۴۴ میلیون هکتار زمین زیر کشت صورت گرفت .
با در نظر گرفتن این واقعیت که میزان مساحت زیر کشت ذرت در حدود ۱/۳ تا ۱/۴ میلیون هکتار دیگر افزایش پیدا خواهد کرد . به احتمال زیاد میزان تولید ذرت آرژانتین افزایش پیدا خواهد کرد . میزان موجودی ذخیره های روغن سویای آمریکا در آغاز ماه ژوئن در حدود ۰/۲۲ میلیون تن نسبت به سال گذشته بیشتر بود .
این در حالیست که موجودی ذخیره های روغن سویا در آرژانتین کاهش و در برزیل تا حدودی افزایش داشت . جمع کل میزان ذخیره های ۳ کشور در آغاز ماه ژوئن در حدود ۲/۰۱ میلیون تن به ثبت رسیده است . این بسیار بالاتر از میزان موجودیهای سال گذشته و دو سال گذشته می باشد .

 


منبع : Oilworld.biz/انجمن صنفی روغنکشی ایران