hen.jpg

ممنوعیت عرضه فله‌ای گوشت چرخ کرده و قطعات مرغ در البرز

چاپ

altمدیرکل دامپزشکی البرز از اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی استان در ایام ماه رمضان خبر داد
وی افزود:در طول این طرح تعداد 17 اکیپ ثابت و سیار با همکاری 26 نفر از پرسنل اداره‌کل دامپزشکی بر فرآیند عرضه

فرآورده‌های خام دامی نظارت دارند.
شریفی با اشاره به هدف اجرای این طرح گفت:‌ این طرح با هدف ارتقاء شاخص‌های بهداشتی در همه مراحل تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی اجرایی می‌شود.
این مسئول توضیح داد: این طرح در همه ایام سال اجرا می‌شود اما در ایامی چون ماه مبارک رمضان که تقاضای مردم برای خرید فرآورده‌های خام دامی افزایش می‌یابد، با دقت نظر بیشتری اجرایی می‌شود.
مدیرکل دامپزشکی استان افزود: بر اساس این طرح کشتار غیرمجاز دام به ویژه در معابر عمومی، عرضه گوشت فاقد مهر و نشان دامپزشکی و عرضه خارج از یخچال ممنوع است.
شریفی اظهار کرد: علاوه‌بر این، عرضه گوشت از پیش چرخ شده و عرضه مرغ و قطعات آن شامل جگر و سنگدان به صورت فله‌ای نیز ممنوع است.
وی خاطرنشان کرد: مرغ و آلایش آن باید به‌صورت بسته‌بندی و مشخصات کامل عرضه شود و بر روی تخم‌مرغ نیز باید تاریخ تولید و انقضاء به‌صورت واضح درج شده باشد.
این مسئول افزود:  ماه رمضان پارسال از  2124  واحد عرضه مواد خام دامی و رستوران‌های موجود در استان بازدید بهداشتی صورت گرفت که در نهایت 30 هزار و 391 کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی ضبط شد.
وی گفت: هم‌چنین میزان 5300 کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف نیز در طی مدت مذکور معدوم و از چرخه مصرف خارج شد.
شریفی یادآور شد: شهروندان البرزی در صورت مشاهده تخلف‌ در حوزه مرتبط با فرآورده‌های خام دامی موضوع  را از طریق سامانه رایگان 1512 اطلاع رسانی کرده و یا در مراکز شهرستان با ادارات دامپزشکی مربوطه تماس بگیرند.

 

منبع: ایسنا