soy.jpg

960 واحد غیرفعال دام و طیور به چرخه تولید باز می گردد

چاپ

altرئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از بازگشت 960 واحد غیرفعال دام و طیور با تسهیلات بانکی ارزان قیمت به چرخه تولید خبر داد
علی اشرف منصوری گفت: 960 واحد غیرفعال دام و طیور با اختصاص 1300 میلیارد تومان تسهیلات

بانکی ارزان قیمت به چرخه تولید باز می گردد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به اینکه براساس برنامه اقتصاد مقاومتی باید از ظرفیت های موجود بیشترین بهره برداری را داشته باشیم ، افزود: واحدهای نیمه فعال و غیرفعال مرغداری که به ظرفیت کامل نرسیدند یا اینکه به علت مشکلات مالی تعطیل شدند، شناسایی شده اند و با اختصاص تسهیلات مورد نیاز و حمایت دولت به چرخه تولید باز می گردند.
وی گفت: راه اندازی این واحدها نقش اساسی در افزایش تولید و اشتغال خواهد داشت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران درباره روش های نوین آبیاری افزود: پارسال با وجود محدودیت ها و کمبودهای مالی طرح توسعه شبکه های نوین آبیاری متوقف نشد و امسال نیز با اینکه منابع اعتباری ابلاغ نشده است کار ادامه دارد.
منصوری گفت: براساس قانون 85 درصد هزینه اجرای طرح آبیاری به صورت بلاعوض پرداخت می شود و 15 درصد بقیه را یا خود کشاورز تأمین می کند یا اینکه از تسهیلات بانکی استفاده خواهد کرد.
وی افزود: برای اجرای روش های نوین آبیاری هیچ گونه محدودیت تسهیلاتی وجود ندارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: سالانه باید 10 هزار هکتار از عرصه های کشاورزی به روش های نوین آبیاری به ویژه آبیاری خرد یا میکرو مجهز شوند.
منصوری توسعه گلخانه ها و انتقال کشت سبزی و صیفی از فضای باز به گلخانه را از دیگر اولویت های برنامه سال اقتصاد مقاومتی در استان تهران دانست و افزود: تا پایان امسال دو هزار هکتار گلخانه در استان تهران احداث و بخشی از کشت فضای باز به گلخانه منتقل می شود.
وی گفت: برای اجرای طرح هیچ گونه محدودیت تسهیلاتی نداریم و تسهیلات براساس مساحت ، نوع سازه و نوع کشت با سود 16 درصد در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: میزان تولید در گلخانه در مقایسه با کشت در فضای باز در هر هکتار 10 برابر بیشتر است و در هر واحد گلخانه به ازای هر هکتار 10 نفر اشتغال دارند.
منصوری درباره برنامه استان تهران در زمینه افزایش تولید محصولات زراعی گفت: در این محصولات تمرکز بر افزایش عملکرد تولید در واحد سطح است.
وی افزایش میزان تولید دانه روغنی کلزا را از دیگر محورهای برنامه اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: این طرح از پارسال آغاز شده و سطح زیر کشت دانه روغنی 3 برابر افزایش یافته است و امروز 500 هکتار سطح قابل برداشت در استان تهران وجود دارد.

 اختصاص13 میلیارد تومان برای توسعه مکانیزاسیون
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: 13 میلیارد تومان اعتبار برای طرح توسعه مکانیزاسیون اختصاص یافته است.
علی اشرف منصوری با اشاره به اینکه این میزان اعتبار برای استان تهران قابل افزایش است و هیچ گونه محدودیتی برای اختصاص اعتبار وجود ندارد ، افزود : در پی ابلاغ منابع اعتباری پرونده متقاضیان تراکتور، کمباین و دیگر تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی به بانک عامل معرفی شده است.
وی گفت: ضریب مکانیزاسیون تا پایان امسال از 1.45 درصد به 1.8 درصد ارتقا می یابد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران درباره تامین نهاده های موردنیاز کشاورزان افزود: برای تامین نهاده های کود، سم و بذر هیچ گونه کمبود و محدودیتی نداریم و نهاده ها بر اساس نیاز هر منطقه اختصاص می یابد.
منصوری گفت: سال های گذشته 40 درصد بذر مورد نیاز کشاورزان تامین می شد و امسال 70 درصد نیاز را سازمان جهاد کشاورزی استان تهران و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تامین کردند.
وی تاکید کرد: برای تامین دیگر نهاده های تولید در دیگر بخش های کشاورزی نیز محدودیت و مشکل خاصی وجود ندارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: با تامین به موقع نهاده ها و تخصیص اعتبارات مورد نیاز و با اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی تا پایان امسال میزان تولید محصولات زراعی از 393 هزار تن به 500 هزار تن، تولید محصولات باغی از یک میلیون و 302 هزار تن به یک میلیون و 538 هزار تن و در حوزه دام و طیور نیز از یک میلیون و 215 هزار تن به یک میلیون و 632 هزار تن خواهد رسید.
منصوری درباره طرح توسعه صنایع تبدیلی تکمیلی افزود: برای کاهش ضایعات و ایجاد ارزش افزوده میزان تولید محصولات فراوری شده در صنایع تبدیلی و تکمیلی از یک میلیون و 550 هزار تن به یک میلیون و 928 هزار تن خواهد رسید.

 

منبع: صدا و سیما