corn.jpg

واردات مرغ یخ زده برای ماه رمضان!

چاپ

 altهم اکنون قیمت مرغ به ۶۳۰۰ تومان رسیده و با توجه به نزدیکی به ایام ماه رمضان پیش بینی می‌کنیم باز هم قیمت آن بالاتر رود
یوسفی گفت: تقاضا بالا رفته و همین باعث گران‌تر شدن مرغ شده هر چند

مرکز امور پشتیبانی دام هم قرار است مرغ منجمد وارد بازار کند
مهدی یوسفی، دبیر انجمن مرغ گوشتی بیان داشت: چند روزی است که قیمت مرغ افزایش یافته است و به کیلویی 6300 تومان در درب مغازه رسیده، البته حتی این افزایش نیز در حدی نیست که بتواند قیمت مرغ را به قیمت واقعی برساند زیرا قیمت واقعی مرغ باید کیلویی 7 هزار تومان باشد.
وی ادامه داد: سه سال پیش قیمت مرغ را 7 هزار تومان تعیین کردند اما متأسفانه به دلیل عرضه زیاد تنها در زمان‌های کوتاه و موقتی این کالا با قیمت واقعی خود عرضه شد و در زمان‌های دیگر شاهد عرضه با قیمت پایین بودیم.
یوسفی تصریح کرد: در این مدت تقاضا تا حدی افزایش یافته و همین باعث گران تر شدن مرغ شده است البته با توجه به نزدیکی به ایام ماه رمضان پیش بینی می‌کنیم که امکان دارد پس از این نیز شاهد افزایش قیمتی 8 درصدی باشیم زیرا قرار است مرکز امور پشتیبانی دام مرغ یخ زده وارد بازار کند.
دبیر انجمن مرغ گوشتی در ادامه با توجه به اهمیت صادرات مرغ در رابطه با ایجاد تعادل در بازار عرضه و تقاضا بیان داشت: وزیر جهاد کشاورزی به ما قول داده‌اند که مشوق‌هایی را برای صادرات مرغ در نظر بگیرند که اگر این گونه شود بدون شک تا حدی عرضه در بازار داخلی کمتر شده و تناسبی بین تقاضا و عرضه ایجاد خواهد شد.

 

منبع: نسیم آنلاین