chick.jpg

کاهش قیمت گوشت در بازار

چاپ

altرئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت:قیمت هر کیلو شقه گوسفندی نسبت به هفته گذشته بدر بازار با کاهش هزار تومانی قیمت مواجه است.
اقلام پروتئینی سهم زیادی در سبد مصرفی خانوارها دارند از این رو مراکز خرید این اقلام

می تواند یکی از بخش های پر رفت و آمد مردم باشد.
علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: قیمت هر کیلو شقه گوسفندی نسبت به هفته گذشته به سبب رکود بازار و افزایش دام با کاهش هزار تومانی قیمت در بازار مواجه شده است.
وی افزود: هر کیلو شقه بدون دنبه به مغازه دار 29 الی 30 هزا رتومان و به مشتری 32 تا 33 هزار تومان عرضه می شود.
ملکی با اشاره به پیش بینی وضعیت قیمت در بازار گفت: در واقع بازار و به عبارتی عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت در بازار است اما با ادامه رویه رکود در بازارشاهد کاهش بیش ار پیش قیمت گوشت خواهیم بود.
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به تاثیر تب برفکی در کاهش قیمت بیان داشت: اکثرا تب برفکی در دام سنگین دیده می شود اما لازم به ذکر است که  کارشناسان سازمان دامپزشکی هنگام کشتاردام را بررسی و بازبینی می کنند و به همین خاطر این موضوع تاثیر چندانی در کاهش قیمت ندارد.

کاهش قیمت گوشت در روزهای آتی
براین اساس علی خندان رئیس اتحادیه گوشت گوساله در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت :در حال حاضر قیمت با اسفند ماه سال گذشته تغییری نداشته اما ممکن است به سبب فراوانی دام، قیمت  تا پایان فروردین ماه در بازار کاهش یابد.
وی افزود: قیمت هر کیلو گوشت گوساله برای مصرف کننده 32 هزار تومان است و گفتنی است که اتحادیه فعلا برنامه ای برای افزایش قیمت در بازار ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران