chick.jpg

گران‌فروشی مرغ و گوشت بیشترین تخلف اصناف اردبیل است

چاپ

 altمعاون نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: بر اساس بازرسی‌های به عمل آمده گران‌فروشی مرغ و گوشت بیشترین تخلف اصناف استان در تعطیلات نوروزی است.
رامین صادقی با بیان اینکه بازرسی از اصناف از ۱۵ اسفندماه سال گذشته آغاز شده است، تصریح کرد: در دو بخش بازرسی

سازمان و رسیدگی به تماس‌های ۱۲۴ تخلفات اصناف رصد شده است.
وی افزود: از ۲۸ اسفندماه تا آغاز سال ۱۳۹۵، ۲۹ مورد تماس با ۱۲۴ حاصل شده که از این تعداد هشت مورد متخلف بوده و ۲۱ مورد غیر متخلف تشخیص داده شده است.
معاون نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت استان افزود: عمده‌ترین تخلفات به ترتیب گران‌فروشی مرغ، گوشت، نان، میوه و شیرینی گزارش شده است.
به گفته صادقی از روز اول فرودین تا پایان روز سوم نیز ۳۲ مورد تماس با ۱۲۴ حاصل شده که از این تعداد گزارش مردمی ۱۰ مورد متخلف و ۲۲ مورد غیر متخلف شناخته شده است.
وی تأکید کرد: در روزهای ابتدایی فرودین ماه نیز عمده تخلفات گران‌فروشی مرغ، گوشت، نان، میوه و شیرینی است.
معاون نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به فعالیت ۳۲ بازرس در قالب ۱۶ تیم ادامه داد: دو تیم گشت تلفیقی نیز با مشارکت میراث فرهنگی، تعزیرات حکومتی و بهداشت فعالیت دارند.
صادقی تعداد بازرسی‌ها از ۲۸ اسفندماه را ۱۸۰ مورد برشمرد و بیان داشت: در مجموع ۱۹ پرونده تخلف گه باز گران‌فروشی مرغ، گوشت، نان و میوه است به ثبت رسیده است.
وی تأکید کرد: به دلیل افزایش تقاضای گوشت سفید و قرمز قیمت کالاها اعلام شده و به عنوان مثال قیمت مرغ ۶۸ هزار تا ۷۰ هزار ریال در هر کیلو است و فروش با نرخ بالاتر تخلف محسوب می شود.
وی در خصوص بازرسی از عرضه میوه عید نیز ادامه داد: میوه به میزان موردنیاز خریداری شده و توزیع آن تا ۱۳ فرودین ماه در چهار منطقه ادامه دارد.
معاون نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت استان تأکید کرد: فروش میوه بازرس مقیم ندارد اما در پی بازرسی‌های سیار تخلفی گزارش نشده است.

منبع: مهر