wheat.jpg

جهاد کشاورزی اردبیل محدودیتی در تأمین نهاده‌های دامی ندارد

چاپ

altمعاون برنامه€Œریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: نیاز زارعان و دامداران به نهاده€Œهای دامی و کشاورزی به صورت کامل تأمین شده و هیچ€Œگونه محدودیتی در این خصوص نداریم.
اصغر پرتوی تصریح کرد: تأمین نهاده€Œهای کشاورزی و دامی از طریق سازمان

و شرکت€Œهای پشتیبان امور دام و شرکت تعاونی روستایی انجام می€Œشود.
وی افزود: علاوه بر این از طریق شرکت€Œهای ذکر شده تأمین بذور موردنیاز در زمان برداشت محصولات نیز انجام می€Œشود تا زارعان بتوانند نیاز خود را به موقع تأمین کنند.
معاون برنامه€Œریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان با یادآوری خرید ۲۰ هزار تن بذر جو افزود: برای رفاه حال زارعان خرید نقدی به قیمت هفت هزار و ۵۰۰ ریال در هر کیلو، خرید چهارماهه به قیمت هشت هزار و ۱۰۰ ریال و خرید شش€Œماهه به قیمت ۹ هزار و ۲۰۰ ریال به فروش می€Œرسد.
پرتوی با بیان اینکه خرید بذر گندم به صورت نقدی است، ادامه داد: به دلیل بارندگی€Œهای مناسب از اول مهرماه در شمال استان چندان نیازی به نهاده€Œهای دامی نیست و بااین€Œوجود سویا، ذرت و سایر نهاده€Œهای موردنیاز به قیمت مناسب در اختیار زارع قرار می€Œگیرد.
وی با اشاره به تأمین کود موردنیاز زارعان متذکر شد: در مجموع هیچ محدودیتی برای تأمین نهاده€Œهای دامی و کشاورزی نداریم.
معاون برنامه€Œریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان در خصوص توزیع سبد کالا نیز تأکید کرد: ۱۴۰ تن مرغ سرد برای سبد کالا با هدف حمایت از جامعه تحت پوشش کمیته امداد توزیع شده است.
به گفته پرتوی زمانی که قیمت کاهش می€Œیابد، مرغ ذخیره€Œسازی می€Œشود و با افزایش قیمت برای متعادل€Œسازی و رفاه حال مصرف€Œکننده در فروشگاه€Œهای زنجیره€Œای عرضه مستقیم به فروش می€Œرسد.

منبع: مهر