corn.jpg

واردات گوشت قرمز با روح اقتصاد مقاومتی در تضاد است

چاپ

 altعضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با انتقاد از واردات گوشت قرمز به کشور، گفت: واردات گوشت قرمز به کشور با توجه به کافی بودن تولید داخل توجیه منطقی نداشته و با روح اقتصاد مقاومتی در تضاد است.
هدایت الله میرمرادزهی با اشاره به واردات گوشت قرمز،گفت: واردات گوشت قرمز به کشور با توجه

به کافی بودن تولید داخل برای رفع نیاز کشور توجیه منطقی ندارد.
واردات گوشت به کشور با روح اقتصاد مقاومتی در تضاد است
نماینده مردم سراون، سوران، سیب و زابل در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه واردات گوشت به کشور با روح اقتصاد مقاومتی در تضاد است، افزود: توجه به صنعت دامداری در کشور می تواند زمینه ساز صادرات دام و گوشت قرمز را فراهم آورده و به اقتصاد کشور در این زمینه کمک کند.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه توجه به تولیدات کشور زمینه خودکفایی و عدم وابستگی به کشورهای بیگانه را در پی دارد، تصریح کرد: زمانی که تولید گوشت قرمز در کشور می تواند پاسخگوی نیاز ما باشد،لزومی به واردات بیشتر حتی با بهانه تنظیم بازار نیست.
وی با بیان اینکه نیازسنجی بازار مولفه ای است که اقتصادی پویا برای کشور ما رقم می زند، گفت: سیاست کاری دولت برای واردات کالاها و محصولات مختلف باید بر پایه نیاز سنجی باشد تا به این ترتیب ضرری متوجه تولیدکننده نشود.

تحقق اقتصاد مقاومتی با بی توجهی به تولیدات ملی ممکن نیست
میرمرادزهی با تاکید بر اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی با بی توجهی به تولیدات ملی ممکن نیست، افزود: حمایت از صنعت دامداری می تواند از خروج ارز از کشور جلوگیری کرده و خودکفایی در تولید گوشت را رقم بزند.
این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: تلاش دولت و مسئولان باید بر توسعه تولید ملی باشد تا به این ترتیب اقتصادی پویا را در کشور شاهد باشیم.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ما خواستار ممانعت مسئولان دولتی از واردات گوشت قرمز هستیم، گفت: کمبودی در این زمینه نداریم و حتی دامداران با مازاد تولید مواجه هستند.
سید احمد مقدسی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه ما خواستار شدیم مسئولان دولتی مانع واردات گوشت قرمز از روسیه شوند گفت: کمبودی در این زمینه نداریم و حتی دامداران با مازاد تولید مواجه هستند
وی در واکنش به مباحث مطرح شده مبنی بر احتمال واردات گوشت قرمز از روسیه، اظهارداشت: این مسئله ای بسیار نگران کننده است و ما به آن اعتراض کرده ایم.

منبع: خانه ملت