corn.jpg

نبود همخوانی قیمت مرغ با قیمت تمام شده

چاپ

altمدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور گفت:قیمت مرغ نسبت به روز گذشته با افزایش 100 تومانی مواجه بوده و امیدوارم این روند ادامه یابد.
عظیم حجت مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور در خصوص دلایل کاهش قیمت مرغ اظهار داشت: حجم تولید

با میزان مصرف همخوانی ندارد و به همین خاطر بایستی روی تولید جوجه یک روزه کنترل صورت پذیرد و از طرفی آمار ها باید میزان دقیق تولید جوجه یک روزه را اعلام کند زیرا آمارهای ثبت شده در سامانه با میزان عرضه مرغ در بازار متفاوت است.
وی افزود: عرضه مرغ در مراکز عمده فروش به صورت حق العمل کاری است و از طرفی هم پرداخت مرغ به مرغداران با فاصله 72 ساعته انجام شده که همه این عوامل تاثیر به سزایی در کاهش روز افزون قیمت مرغ دارند.
حجت با اشاره به قیمت مرغ گفت: قیمت مرغ نسبت به روز گذشته با افزایش 100 تومانی مواجه بوده و امیدوارم که این روند ادامه پیدا کند و باید گفت که در مراکز عمده فروش و خرده فروشی باید تطبیقی از نظر قیمت‌ها وجود نداشته باشد زیرا با ادامه این روند مرغداران دچار چالش های مالی فراوانی خواهند شد.
وی یاد آور شد: در حال حاضر قیمت مرغ درب مرغداری کیلویی 3 هزار و 400 تومان بوده و لازم به ذکر است که قیمت‌ها مناسب نیستند زیرا با قیمت تمام شده تولید کننده کیلویی هزار تومان تفاوت دارد.
مدیر عامل اتحادیه تولید کنندگان بیان کرد: درواقع توافق نرخ گذاری توسط اتحادیه ها بین مراکز عمده فروشی و خرده فروشی و نظارت بخش دولتی صورت گرفته اما برای اجرای آن نیاز به ابزارهایی داریم و به همین خاطر طرحی به وزارت جهاد کشاورزی ارائه کرده‌ایم و منتظریم این طرح به تصویب برسد تاکنترل قیمت‌ها در سطح شهر برای مصرف کننده و مراکز تولید برای مصرف کنندگان انجام پذیرد و همواره امیدواریم این طرح هرچه زودتر ابلاغ واجرایی شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران