soy.jpg

خرید تضمینی 150 هزار تن ذرت دانه‌ای از طریق بورس کالا کشاورزی

چاپ

 altکالاهای کشاورزی از کشاورزان استان خوزستان به صورت تضمینی خریداری شده است
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به این که طرح خرید سیاست تضمینی ذرت

برای نخستین بار در کشور به صورت پایلوت در استان خوزستان در حال اجراست، افزود: از 150 هزار تن ذرت خریداری شده از طریق بورس کالاهای کشاورزی تاکنون 30 درصد این محصول با قیمت 625 تومان وارد تابلوی بورس شده است.
این مسوول افزود: در این طرح، بورس کالای ایران بعد از دریافت محصول، بلافاصله آن را در تابلوی فروش و بر اساس قیمت روز به فروش می‌رساند و پس از فروش محصول، در مدت 48 ساعت پول به حساب کشاورز واریز می‌شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان گفت: هرچند قیمتی برای محصول ذرت از سوی بورس کالای ایران به کشاورز پرداخت می‌شود اما دولت تعهد کرده که مابه التفاوت قیمت تا رسیدن به قیمت تضمینی یعنی 960 تومان به کشاورز پرداخت کند که بر اساس قانون دو هفته خواهد بود.
قاسمی‌نژاد خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از شش هزار کشاورز خوزستانی کد بورسی برای فروش محصولات در بورس کالای ایران دریافت کرده‌اند.
وی افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت 300 هزار تن ذرت از سطح 62 هزار هکتار از مزارع برداشت شود.
بنابه این گزارش، شهرستان‌های شوش، دزفول، اندیمشک، بهبهان و شوشتراز شهرستان‌های عمده کشت ذرت بهاره در استان خوزستان به شمار می‌روند.
گفتنی است؛ استان خوزستان با تأمین 38 درصد ذرت دانه‌ای مورد نیاز کشور، بزرگ‌ترین قطب تولید ذرت کشور است وبخشی از تولید ذرت آن به استان‌های فارس، کرمانشاه و سایر استان‌های هم‌جوار صادر می‌شود.

منبع: موج