hen.jpg

185 هزار هکتار گندم در استان گلستان کشت شد

چاپ

 altمدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: کشاورزان گلستانی تاکنون در بیش از 185 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان گندم کشت کردند.
محمد رضا عباسی اظهار داشت: کشاورزان گلستانی تاکنون در بیش از 185 هزار هکتار از زمین‌های خود گندم کشت کردند و تاکنون

از بیش از 43 هزار تن بذور بوجاری آماده شده و بیش از 28 هزار تن در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.
وی افزود: امسال پیش‌بینی می‌شود که در 390 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی گلستان گندم کشت شود و پارسال نیز در همین سطح گندم در استان کشت شد.
مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان گلستان تصریح کرد: پارسال یک میلیون و 100 تن گندم در استان گلستان تولید شد.
عباسی افزود: تاکنون 63 هزار هکتار جو در استان گلستان کشت شده که پیش‌بینی می‌شود به 65 هزار هکتار برسد و بیش از 2 هزار و 400 تن بذر بوجاری شده جو هم فراهم شده که تاکنون 2 هزار تن آن توزیع شده است.
وی اظهار کرد: سال گذشته در استان گلستان بیش از 140 هزار تن جو تولید شده بود و کشت جو تا 15 آذر و کشت گندم هم تا آخر آذر ادامه دارد.
مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان گلستان گفت: امسال نسبت به سال گذشته کشت زودتر آغاز شده و به کشاورزان نیز توصیه می‌شود با توجه به شرایط آب و هوایی آینده زودتر نسبت به کشت محصول خود تا پایان آبان ماه اقدام کنند.
عباسی افزود: استفاده از سه نوع کود شیمیایی ازت، فسفر و پتاس هر یک به مقدار یکصد کیلوگرم در هکتار همراه با بذر باشی و استفاده از بذرهای گواهی شده با رعایت میزان مصرف در هکتار از دیگر توصیه‌های کارشناسان جهادکشاورزی است.
استان گلستان 650 هزار هکتار زمین زراعی دارد که 620 هکتار آن زراعی و 32 هزار هکتار آن هم باغی است.

منبع: تسنیم