wheat.jpg

خرید مرغ گرم در استان کرمانشاه آغاز شد

چاپ

 altمدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه گفت: در راستای حمایت از تولیدکنندگان مرغ خرید این محصول از شب گذشته آغاز شده است
حسن احمدی اظهار داشت: 10 تن مرغ از تولیدکنندگان سطح استان به قیمت

هر کیلو 65 هزار ریال خریداری شده است.
مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه با بیان اینکه خرید مرغ تا افزایش قیمت و برای جلوگیری از زیان تولیدکنندگان این بخش ادامه دارد، عنوان کرد: هم اکنون هر کیلو مرغ در سطح بازار به قیمتی کمتر از 60 هزار ریال به فروش می‌رود.
احمدی با اشاره به انعقاد قرارداد با کشتارگاه‌های اسلام‌آباد غرب و روانسر گفت: سازمان پشتیبانی امور دام با این کشتارگاه‌ها به دلیل تجهیز به امکانات انجماد قرار داد منعقد کرده و خرید مرغ از کشتارگاه‌های مذکور به صورت روزانه ادامه دارد.

وی با اشاره به وقفه چهار ماه از خرید مرغ به‌دلیل بالا‌بودن قیمت آن افزود: در این مدت تولیدکنندگان نسبت به توزیع مرغ در سطح بازار اقدام کردند و در شرایط کنونی با افت قیمت سازمان پشتیبانی امور دام در راستای حمایت از تولیدکنندگان اقدام به خرید و ذخیره‌سازی مرغ می‌کند.
احمدی از ذخیره کافی مرغ خبر داد و بیان کرد: انبارهای سازمان پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه برای صادرات مرغ از ذخیره کافی برخوردار است که با همکاری بخش خصوصی و به صورت غیر مستقیم اقدام به صادرات می‌کند.
مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه با اشاره به اینکه سال گذشته صادرات مرغ از این استان انجام نشده است، افزود: به دلیل عدم راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی در استان، این محصول صادر نشده است.

منبع: تسنیم