soy.jpg

معدوم‌سازی 4500 قطعه طیور به دلیل ضایعات پاتولوژیک در رفسنجان

چاپ

altرئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رفسنجان گفت: 4 هزار و 500 قطعه طیور کشتاری توسط کارشناسان دامپزشکی رفسنجان به دلیل ضایعات پاتولوژیک طی آبان ماه سال جاری ضبط و معدوم شد.
محمود مقامی در رفسنجان اظهار داشت: با توجه به اجرای طرح ثبت کد رهگیری بر روی

پاکت‌های مرغ در سراسر کشور، توزیع و عرضه مرغ کشتار شده تازه و منجمد بدون کد رهگیری ممنوع است.
مقامی افزود: در آبان ماه سال جاری  320 هزار و 710 قطعه طیور گوشتی در کشتارگاه‌های طیور شهرستان رفسنجان کشتار و از این تعداد 4 هزار و 500 قطعه طیور کشتاری توسط کارشناسان دامپزشکی به دلیل ضایعات پاتولوژیک ضبط و معدوم شد.
وی بیان داشت: همشهریان رفسنجانی باید در هنگام خرید به کد رهگیری بر روی پاکت‌های مرغ توجه کافی داشته باشند که حاوی تاریخ تولید، انقضا و مشخصات مزرعه پرورش دهنده باشد.

مقامی از وجود احتمالی خون‌مردگی‌های ایجاد شده در گوشت مرغ خبر داد و عنوان کرد: عمدتا خون‌مردگی‌های ایجاد شده در گوشت مرغ که مردم آن را مشاهده می‌کنند به دلیل ضربات وارده به مرغ در فرآیند حمل آن از سالن‌های پرورش تا کشتارگاه و بازار مصرف است.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رفسنجان تصریح کرد: این خون‌مردگی‌ها مشکلی ندارد و می‌توانند همشهریان گوشت آن را مصرف کنند، اما  وجود خون‌مردگی‌ها در احشای درونی مرغ مانند سینه، روده و پراکنده بودن خون‌مردگی ها در سطح لاشه نشان از بیماری است.

منبع: فارس