hen.jpg

بالا و پایین بازار مرغ و تخم‌مرغ در ماه مبارک رمضان

چاپ

altرئیس اتحادیه مرغ، تخم‌مرغ و ماهی‌فروشان زنجان با اشاره به افزایش قیمت مرغ و تخم‌مرغ گفت: افزایش قیمت تخم‌مرغ بیشتر از مرغ است
سید ناصر رمضانلو اظهار کرد: در پی نوسانات رخ داده در بازار مرغ و تخم‌مرغ، طی

هفته جاری نیز همین روند ادامه داشت.
وی با اشاره به اینکه همین تغییر قیمت مکرر، بازار این کالاها را غیر قابل پیش‌بینی کرده است، گفت: بیشترین تغییر قیمت طی سه ماه گذشته مربوط به مرغ بوده است که روند کاهشی و افزایشی بسیاری داشته است.
رئیس اتحادیه مرغ، تخم‌مرغ و ماهی‌فروشان زنجان با بیان اینکه در طی روند افزایش و کاهش قیمت مرغ، قیمت تخم‌‎مرغ تقریبا ثابت بوده است، تصریح کرد: بر خلاف ماه‌های قبل طی هفته گذشته قیمت تخم‌مرغ روند افزایشی داشته و به 4 هزار و 800 تومان رسیده است.
رمضانلو ادامه داد: علت افزایش قیمت تخم‌مرغ طی هفته گذشته، صادرات این محصول بوده که منجر به کاهش آن در بازار و بالا رفتن قیمت شده است.
رئیس اتحادیه مرغ، تخم‌مرغ و ماهی‌فروشان زنجان با بیان اینکه قیمت مرغ نیز طی هفته گذشته تنها 100 تومان نسبت به روزهای قبل از آن افزایش یافته و به 6 هزار و 350 تومان رسیده است، اضافه کرد: با این وجود میزان توزیع مرغ تغییری نداشته و به صورت روزانه 13 تا 14 تن است.
وی تصریح کرد: این تغییر قیمت در حالی در بازار مرغ رخ داده است از آغاز سال جاری، افزایش تولید مرغ  موجب کاهش قیمت مرغ شده بود.
رمضانلو با بیان اینکه در پی نوسانات مرغ و تخم‌مرغ قیمت ماهی تغییری نداشته و تقریبا ثابت بوده است، تصریح کرد: قیمت ماهی قزل‌آلا در بازار زنجان نیز از 14 تا 15 هزار تومان است.
در حال حاضر 220 واحد، مرغ، تخم‌مرغ و ماهی فروشی در زنجان فعالیت دارد.

 

منبع: فارس