wheat.jpg

عدم استقبال زنجانی‌ها از مرغ منجمد

چاپ

altرئیس اتحادیه مرغ، تخم‌مرغ و ماهی‌فروشان زنجان گفت: دلیل عدم استقبال زنجانی‌ها از مرغ منجمد، کاهش 20 درصدی قیمت مرغ گرم بوده است.
ناصر رمضانلو با بیان اینکه همه ساله تمهیدات لازم برای ایام نوروز از سوی این اتحادیه اتخاذ می‌شود تا مردم

در این ایام بتوانند نیازهای خود را تأمین کنند، افزود: در همین راستا توزیع مرغ منجمد برای تنظیم بازار در دستور کار قرار گرفت و تا به امروز نسبت به توزیع 30 تن مرغ منجمد در زنجان اقدام شده است.
وی با یادآوری اینکه توزیع مرغ منجمد از نیمه دوم اسفندماه سال گذشته در زنجان آغاز شده است، تصریح کرد: با وجود اینکه تا به امروز شاهد توزیع 30 تن مرغ منجمد در زنجان بودیم، اما این توزیع تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت، هر چند مردم زنجان استقبال چندانی از خرید مرغ منجمد به‌عمل نیاوردند که دلیل اصلی آن نیز به کاهش 20 درصدی قیمت مرغ گرم برمی‌گردد.
این مسئول با بیان اینکه قیمت مرغ گرم قبل از ایام نوروزی 6800 تومان بود که این قیمت در حال حاضر به 5550 تومان رسیده است، اظهار کرد: مقایسه قیمت کنونی مرغ گرم با قبل از ایام نوروز حاکی از کاهش 20 درصدی قیمت‌ها داشته است که این خود عامل مهمی برای عدم استقبال مردم زنجان از مرغ منجمد با قیمت (در حدود) 5100 تومان بوده است.
رئیس اتحادیه مرغ، تخم‌مرغ و ماهی‌فروشان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر 200 واحد مرغ، تخم‌مرغ و ماهی‌فروشی در زنجان فعال است، خاطرنشان کرد: قیمت کالاهایی چون مرغ، تخم‌مرغ و ماهی که جزو اقلام ضروری به‌شمار می‌روند، به طور مستقیم به میزان تولید و تقاضا بستگی دارد. اگر امروز شاهد کاهش 20 درصدی مرغ گرم در بازار هستیم، دلیل اصلی آن می‌تواند افزایش تولید و کاهش تقاضا باشد که به نظر می‌رسد با توجه به انجام مسافرت‌ها، این مقوله امری طبیعی به نظر برسد.

منبع: ایسنا