corn.jpg

فعالیت 380 واحد تولید مرغ گوشتی در اردبیل

چاپ

altمعاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل گفت: در حال حاضر 380 واحد تولید مرغ گوشتی در استان اردبیل فعال است.
بهلول تکلوی در نشست تخصصی مشکلات واحدهای دام و طیور در اردبیل اظهار کرد: با توجه به حمایت‌ها و پشتیبانی‌های همه‌جانبه

دست‌اندرکاران تولید بر آن هستیم تا تولید گوشت مرغ و همچنین عسل تولیدی سبلان را مطابق با استاندارد‌های جهانی ارتقا بخشیم.
وی تصریح کرد: خوشبختانه در استان تولیدات گوشت مرغ و عسل از لحاظ اقتصادی و درآمد‌زایی قابل توجه است و تنها مشکل در این صنایع نبود استانداردها و برندهای قابل بودن است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان گفت: در استان وجود خط دو که یک لاین تخصصی در کشتارگاه‌های صنعتی مرغ است در کشتار‌گاه‌ها وجود ندارد و این یک حلقه مفقوده‌ای است در کنار عدم تولید مرغ‌های استاندارد که یک اهرم بازدارنده‌ای در صادرات آن به وجود آورده است.
تکلوی افزود: خوشبختانه از سال آینده با راه‌اندازی خط دو در کشتار‌گاه صنعتی مرغ آرتا جوجه سبلان این مشکل هم برطرف شده و قسمتی از مشکلات تولید‌کنندگان حل می‌شود.

وی در مورد وضعیت واحدهای تولیدی صنعت مرغداری بیان کرد: در حال حاضر 380 واحد تولید مرغ گوشتی فعال هستند که صاحبان این واحدهای تولیدی باید با وحدت رویه از یک اصول علمی در تولیدات خود تبعیت کرده و با استاندارد‌سازی تولیدات خود راه صادرات ما‌زاد بر مصرف گوشت مرغ را به کشور‌های همسایه و بازارهای هدف هموار کنند.
تکلوی اضافه کرد: در حال حاضر در استان اردبیل 6 هزار تن عسل ناب سبلان تولید می‌شود که شهرت جهانی دارد و از آن یک‌هزار تن مصرف داخل استان بوده و بیش از 5 هزار تن آن مازاد بر مصرف بوده که نبود برند و هماهنگی‌های لازم صادرات آن را با پاره‌ای از مشکلات روبه‌رو کرده است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل ادامه داد: امید‌واریم با تشریک مساعی و همکاری انجمن ملی عسل و اتحادیه زنبورداران استان این مشکل مرتفع شده و صاحبان صنعت زنبور عسل در استان از لحاظ تولیدات اقتصادی با بهره‌مندی از سود واقعی زمینه رشد و شکوفایی اقتصادی را نیز در این بخش شکوفا کنند.

منبع: فارس