corn.jpg

رشد 72 درصدی واردات غلات در بندر امیرآباد

چاپ

باشگاه خبرنگارانalt

مدیر بنادر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد از رشد 72 درصدی تخلیه و بارگیری غلات در این بندر طی 2 ماه نخست سال خبر داد
 مدیر بنادر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد از رشد 72 درصدی تخلیه و بارگیری غلات در این بندر طی 2 ماه نخست سال خبر داد و گفت

: طی ماه‌های فروردین و اردیبهشت، در مقایسه با مدت مشابه سال 93، تخلیه و بارگیری غلات در این بندر با افزایش چشمگیری مواجه بود. به طوری‌که با تخلیه 129 هزار و 684 تن جو، 82 هزار و 259 تن گندم، 26 هزار و 283 تن ذرت و 492 تن محصولات کشاورزی، دامی و احشام مجموع غلات وارد شده و تخلیه شده در این بندر از 138 هزار و 752 تن در 2 ماه ابتدایی سال 93 به 238 هزار و 718 تن افزایش یافت که رشد 72 درصدی را نشان می‌دهد.

«علی خدمتگزار» افزود: عمده این کالاها از بنادر آستاراخان، آکتائو، اولیا، باکو، گوسان و ماخاچ‌کالا وارد بندر امیرآباد شده‌اند که بخش قابل توجه از نیازهای استان و کشور را در بخش غلات تأمین می‌کند.
وی اظهار کرد: این آمار قطعاً با به سرانجام رسیدن پروژه‌های اقتصادی که قرار است با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در زمینه فرآوری غلات انجام شود افزایش خواهد یافت.

مدیر بنادر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با اشاره انتخاب این بندر به عنوان پایلوت غلات بنادر شمالی کشور، خاطرنشان کرد: در ماه اخیر سیلوی غلات با ظرفیت 42هزار تن و با سرمایه‌گذاری 220 میلیارد ریالی بخش خصوصی در اراضی پشتیبانی این بندر به بهره‌برداری رسید. هم‌زمان با بهره‌برداری از این سیلو عملیات اجرایی 4 سیلوی غلات دیگر نیز آغاز شد که در مجموع 188 هزار تن به ظرفیت سیلوهای بندر اضافه خواهد شد و ظرفیت اسمی بندر در این بخش تا پایان سال 94 به شش و نیم میلیون تن خواهد رسید.
خدمتگزار گفت: امیدواریم با توجه به رشد چشمگیر واردات غلات در این بندر و همچنین برنامه‌های اتخاذ شده برای گسترش فعالیت‌های اقتصادی مرتبط با غلات، امیرآباد در آینده نزدیک به اهداف خود در این حوزه دست یابد.