soy.jpg

اصفهانی ها میزبان بزرگ‌ترین نمایشگاه دامپروری خاورمیانه می‌شوند

چاپ

خبرگزاری ایاناalt
سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت دام، طیور و دامپزشکی با ابتکار عمل‌ها و سیاست‌های جدیدی امروز به کار خود پایان می‌دهد.
این نمابشگاه که با حضور محمدرضا صفری رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور، حبیب امینی مدیرکل دفتر امور طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم معاونت تولیدات دامی استان، قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان و تنی چند از مسئولان بخش کشاورزی این استان و مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در حال برگزاری است با بازدید خیل گسترده متخصصان و علاقه مندان فعالیت های این صنعت از غرفه‌های تولیدکنندگان بخش دام و طیور و محصولات دامپزشکی مواجه شده است.

رسول محققیان مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در حاشیه این نمایشگاه و در گفتگو با خبرنگار ایانا، هدف از برگزاری این نمایشگاه را ارتقای سطح تولید در بخش دام و طیور و به‌ویژه توسعه فرهنگ مصرف شیر عنوان کرد.

پذیرایی نمادین روزانه با شیر از بازدیدکنندگان

وی برگزاری همایش مصرف شیر را از ویژگی‌های نمایشگاه صنعت دام، طیور و دامپزشکی برشمرد و گفت: با توجه به اینکه سرانه مصرف شیر در کشور ما پایین‌تر از متوسط جهانی است، تصمیم گرفتیم طی برگزاری این نمایشگاه در روز جمعه 10 بهمن‌ماه، همایش مصرف شیر را برگزار و به‌عنوان یک حرکت نمادین، هر روز از بازدیدکنندگان با شیر پذیرایی کنیم.
محققیان درباره شرایط پذیرش شرکت‌کنندگان و غرفه‌داران این نمایشگاه افزود: یکی از شرایط غرفه‌داران در این نمایشگاه تخصصی، این است که به زیرمجموعه‌های دام و طیور، دارو و درمان و تولید علوفه تعلق داشته باشند و هریک از متقاضیان مجوز فعالیت از سازمان‌های ذی‌صلاح را کسب کرده باشند.
وی خاطرنشان کرد: ممیزی‌هایی هم شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با همکاری سازمان دامپزشکی، سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان و سازمان نظام دامپزشکی کشور برای پذیرش متقاضیان غرفه در این نمایشگاه اعمال کرده است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با اشاره به اینکه نمایشگاه صنعت دام، طیور و دامپزشکی، سومین نمایشگاه بخش کشاورزی است که امسال در استان اصفهان برگزار شده است، ادامه داد: با تفکیک نمایشگاه‌های تخصصی کشاورزی در سال جاری، بازدیدکنندگان از این نمایشگاه‌ها، هدف‌دار و متخصص بوده‌اند.
محققیان تصریح کرد: در نمایشگاه‌های قبلی که در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی و نهاده‌های کشاورزی برگزار شد، تعدادی از بازارهای هدف مانند افغانستان و عراق را به‌عنوان بازدیدکننده دعوت کردیم که به قراردادهای چند میلیون دلاری منتج شد و امیدواریم در این نمایشگاه نیز، غرفه‌داران بتوانند به قراردادهای خوبی دست یابند.

وی یادآور شد: با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، دوهزار نفر از دست‌اندرکاران بخش کشاورزی از سراسر این استان شناسایی شده‌اند که قرار است در روز ویژه متخصصان و با هزینه ما از نمایشگاه بازدید کنند.
محققیان در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره توسعه نمایشگاه‌های تخصصی بخش کشاورزی تأکید کرد: نمایشگاه صنعت دام، طیور و دامپزشکی در فضایی به وسعت هشت‌هزار مترمربع با حضور 109 شرکت تولیدکننده و فعالان بخش دام و طیور برپا شده و امیدواریم در آینده نزدیک، این نمایشگاه به بزرگ‌ترین نمایشگاه دامپروری خاورمیانه تبدیل شود.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون با محدودیت فضا برای نمایشگاه روبه‌رو هستیم و تلاش می‌کنیم تا سال 95 محدودیت فضای نمایشگاه را با همکاری نهادهای داخلی و خارجی و حضور غرفه‌داران مرتفع کنیم.
گفتنی است، این نمایشگاه تا امروز شنبه 11 بهمن‌ماه در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان واقع در خیابان مشتاق، پل شهرستان به کار خود ادامه می‌دهد.