corn.jpg

میانگین قیمت مرغ در تهران؛ ٣١٢٠ تومان

چاپ

altرییس سازمان بازرگانی استان تهران در مورد آخرین تغییرات قیمتی مرغ با تایید افزایش ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومانی این محصول، این افزایش قیمت را منطقی دانست و اعلام كرد كه میانگین قیمت مرغ در سطح شهر تهران سه هزار و ۱۲۰ تومان است.
عباس قبادی در گفت وگو با ایسنا، در مورد قیمت مرغ عنوان كرد: اكنون میانگین قیمت مرغ در تهران از بالا تا پایین این شهر سه هزار و ۱۲۰ تومان و در میادین هم دو هزار و ۹۰۰ تومان است.وی با منطقی دانستن این قیمت ها یادآور شد كه در میدان بهمن هر كیلو مرغ دو هزار و ۸۰۰ و دو هزار و ۸۵۰ تومان و در فروشگاه ها هم دو هزار و ۸۰۰ تا سه هزار و ۱۰۰ و یا سه هزار و ۱۵۰ تومان فروخته می شود.

سود فروش مرغ؛ تقریبا ۱۰ درصد

قبادی قیمت مرغ را مربوط به بحث عرضه و تقاضای آن ذكر كرد و افزود: مرغ محصولی نیست كه قیمت گذاری شود. مرغ به هر شكل تولید داخل است و مرغ دارها آن را می فروشند و توزیع كنندگان نیز با سود تقریبا ۱۰ درصد آن را باید بفروشند كه اگر سود بیش از ۱۰ درصد را به ما گزارش دهند، آن را بررسی می كنیم.
وی در ادامه اظهار كرد: با توجه به افزایش قیمت سوخت و نقش موثر گازوئیل در قیمت مرغ، با این اصلاح قیمت در سوخت طبیعی است كه این موضوع بر تولید مرغ اثر می گذارد و علاوه بر این، هزینه حمل و جابه جایی نیز نباید فراموش شود.
افزایش ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومانی قیمت مرغ منطقی است
رییس سازمان بازرگانی تهران با بیان اینكه قیمت های مرغ اكنون قیمت های پرتی نیستند، متذكر شد: قیمت هر كیلو مرغ پیش از این به دو هزار و ۷۰۰ هم رسیده بوده و در دو سه هفته اخیر تقریبا قیمت این محصول ثابت بوده است كه اكنون به میانگین سه هزار و ۱۲۰ تومان رسیده است.
به گفته او میانگین قیمت مرغ پیش از این دو هزار و ۹۸۰ تومان بود كه اكنون به جهت بحث سوخت و موارد این چنینی با افزایش قیمت حدود ۲۰۰ تومانی مواجه بوده كه این منطقی است.
وی با تاكید بر اینكه در مرغ گران فروشی واقعا نداشتیم، اضافه كرد: قیمت مرغ بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان افزایش داشته است اما این افزایش قیمت غیرمنطقی نیست.
آزادسازی ذخایر به تولیدكننده آسیب می رساند
قبادی در این مورد بخش تولید مرغ در كشور را مدنظر قرار داد و گفت: به هر شكل ما بحث تولید را هم داریم و زمانی می توانیم قیمت های خود را ثابت نگه داریم كه یك تولید پایدار و مداوم داشته باشیم. ما اگر اكنون در این قیمت مداخله كنیم و قیمت را پایین بیاوریم تولیدكننده آسیب می بیند.
وی ادامه داد: ما اكنون می توانیم ذخایر مرغ را در بازار وارد كنیم كه قیمت آن را به زیر دو هزار و ۸۰۰ تومان برسانیم اما تولیدكننده متضرر می شود.
رییس سازمان بازرگانی تهران در همین مورد در پاسخ به این سوال كه آیا تاكنون ذخایری آزاد نشده است؟ گفت: لازم نبوده است. اگر كمبود شود این كار را می كنیم.
همچنین وی در مورد لبنیات هرگونه افزایش قیمتی را تایید نكرد و گفت: هیچ كالایی غیر از مرغ نوسان نداشته است. البته در آینده شاید بحث های سوخت تاثیرگذار باشد ولی ما كه نمی خواهیم قیمت ها را دستوری كنیم و آنچه در شرایط فعلی است این است كه بازار شرایط بسیار خوبی دارد و مرغ هم این نوسان را هر از چند گاهی دارد و قیمت اكنون آن نیز قیمت بالایی نیست.