corn.jpg

انصراف بسیاری از مرغداران از جوجه‌ریزی

چاپ

altمدیر شركت تعاونی مرغداران مرغ گوشتی مشهد گفت: افزایش حامل‌های انرژی تاثیر بسزایی در قیمت‌ تمام شده مرغ در آینده خواهد داشت.محمد جواد اسدی - مدیر شركت تعاونی مرغداران مرغ گوشتی مشهد - در گفت‌وگو با ایسنا، افزایش قیمت حامل‌های انرژی به خصوص گازوئیل را از جمله عوامل افزایش قیمت تمام شده مرغ در ماه‌های آتی عنوان كرد.

وی یادآور شد: قیمت مرغ متاثر از عرضه و تقاضا حاكم بر بازار است و بستگی به تصمیم امروز نیست و با توجه به اینكه در حال حاضر با هدفمندی افزایش قیمت گازوئیل افزایش 500 تومانی برای هر كیلو مرغ است، بسیاری از مرغداران ما منصرف از جوجه‌ریزی شده‌اند.
مدیر شركت تعاونی مرغداران مرغ گوشتی مشهد افزود: در عرض دو روز جوجه از 1100 تومان تبدیل به 400 تومان شده قطعا تا هفته آینده به 100 تومان خواهد رسید كه در این حالت عواقب بسیار دردناكی و غیر قابل جبرانی در ماه آینده در این صنعت پیش خواهد آمد.
وی با بیان اینكه حذف یارانه‌ها در قیمت سوخت مرغداری بیش از هر صنعت دیگری تاثیر می‌گذارد، تصریح كرد: در حالی كه در كشورهای دیگر طبق برآوردهای صورت گرفته، صنعت مرغداری پرخطرترین و ریسك پذیرترین صنایع است و نیازمند توجه دولت است.
مدیر شركت تعاونی مرغداران مرغ گوشتی مشهد گفت: دولت باید به سرعت قیمت سوخت را تقلیل دهد و یا با پرداخت نقدی نوسانات را کاهش دهد، در غیر این صورت پیش‌بینی می شود به سمت وادرات مرغ در شب عید با قیمتی بالای 4000 تومان برویم.