hen.jpg

کنترل شدید دستگاه‌های اجرایی و امنیتی برای فروش گندم به مراکز دولتی

چاپ

خبرگزاری ایاناalt
تاکنون حدود 270 هزار تن گندم به‌طور تضمینی از کشاورزان کرمانشاه خریداری شده است و دستگاه‌های امنیتی و اجرایی به‌طور شبانه‌روزی بر فروش این محصول استراتژیک نظارت دارند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: برداشت گندم در مناطق گرمسیری استان به پایان رسیده و هم‌اکنون برداشت این محصول استراتژیک در مناطق سرد و معتدل در حال انجام است.

علی‌اشرف منصوری افزود: هم‌اکنون پیک برداشت گندم کرمانشاه است؛ به‌طوری که روزانه حدود 15 هزار تن از این محصول تولید می‌شود که کشاورزان مازاد بر نیاز خود را به مراکز خرید تضمینی تحویل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون حدود 270 هزار تن گندم به‌طور تضمینی از کشاورزان کرمانشاه خریداری شده است و دستگاه‌های امنیتی و اجرایی به‌طور شبانه‌روزی بر فروش این محصول استراتژیک نظارت دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه ادامه داد: مشکل خاصی در برداشت گندم در استان وجود ندارد و کارشناسان کشاورزی به‌طور جدی بر برداشت این محصول نظارت دارند که ریزش و ضایعات آن به حداقل ممکن برسد.

منصوری تصریح کرد: مدتی پرداخت مطالبات گندمکاران به تعویق افتاد که عاملی منفی برای تحویل این محصول راهبردی به دولت است که امید می‌رود مسئولان ذی‌ربط مطالبات کشاورزان را در اسرع وقت به حساب آنها واریز کنند.

وی به افزایش 80 تومانی قیمت نیز اشاره کرد و یادآور شد: افزایش خرید تضمنی گندم به 800 تومان به کشاورزان انگیزه بیشتری داد که محصول خود را به دولت بفروشند تا گندم از چرخه نان خارج نشود.

منصوری در پایان تأکید کرد: دولت مابه‌التفاوت افزایش قیمت گندم را به کشاورزان پرداخت می‌کند، اما گندمکارانی که محصول خود را به دلال‌ها فروخته‌اند، در برخی از موارد که گزارش شده است، در پرداخت مابه‌التفاوت قیمت با آنها درگیر شده‌اند، اما دلال‌ها زیر بار نمی‌روند.