hen.jpg

خرید 22 هزار تن گندم در رامهرمز/ مصرف گندم در مرغداری‌ها

چاپ

خبرگزاری ایاناalt
تاکنون 50 درصد از سطح اراضی گندم‌زارهای رامهرمز برداشت شده است، به‌طوری‌که مراکز خرید تضمینی 22 هزار تن از این محصول را خریداری کرده‌اند و مطالبات گندم‌کاران را پرداخت کرده‌اند.
مدیر سازمان جهاد کشاورزی رامهرمز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: سطح زیر کشت گندم در این شهرستان 39 هزار هکتار است که 27 هزار هکتار آن آبی و 12 هزار هکتار دیم است.

تورج نوروزی افزود: تاکنون 50 درصد از سطح اراضی گندم‌زارهای رامهرمز برداشت شده است، به‌طوری‌که مراکز خرید تضمینی 22 هزار تن از این محصول را خریداری کرده‌اند و مطالبات گندم‌کاران را پرداخت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بارندگی‌های شدید اخیر خسارت‌هایی به مزارع گندم وارد کرد، به‌طوری‌که باعث زنگ‌زرد گندم، خوابیدگی و ریزش بیشتر آن شده و شش‌هزار تن گندم را از بین برده است.

مدیر سازمان جهاد کشاورزی رامهرمز ادامه داد: سال گذشته کل خرید تضمینی این محصول 30 هزار تن بود، این در حالی است که با توجه به اقدامات صورت‌گرفته برآورد می‌شود امسال به 44 هزار تن برسد.

نوروزی تصریح کرد: قیمت فعلی گندم مناسب است، اما نسبت به قیمت واقعی آن هنوز فاصله وجود دارد.

وی در پایان یادآور شد: بخشی از کشاورزان خرد، گندم خود را به‌طور آزاد به‌فروش می‌رسانند و بخشی از این محصول نیز برای مصرف مرغداری‌ها و دامداری‌ها به‌دلیل قیمت بالای نهاده‌های دامی خریداری می‌شود.