مرغ‌ در تمام كشتارگاه هاي صنعتي بسته‌بندي‌ مي شود

چاپ

باشگاه خبرنگاران جوانalt

مديركل دفترنظارت بربهداشت عمومي سازمان دامپزشكي كشور از تكميل طرح بسته بندي مرغ در كشتارگاه هاي صنعتي طيور خبر داد .
به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، هادي تبرايي اظهار داشت: با توجه به عوارض زيست محيطي و بهداشتي قطعه بندي مرغ در مراكز عرضه و حتي منازل، پس از بسته بندي، ترويج عرضه مرغ به صورت قطعه بندي در دستور كار اين سازمان قرار گرفته است.
وي تاكيد كرد: با توسعه امكانات بهداشتي در كشتارگاه هاي صنعتي طيور، اين مهم در آينده محقق خواهد شد.

مديركل دفترنظارت بربهداشت عمومي سازمان دامپزشكي كشور در رابطه با تشريح مزاياي بسته بندي مرغ گفت: در حال حاضر گوشت مرغ به طور كامل به صورت بسته بندي عرضه ميشود و مزاياي متعددي از ديدگاه توليدكننده، مصرف كننده، عرضه كننده و دستگاه ناظر دارد.

تبرايي ادامه داد: بسته بندي مرغ به دليل التزام همه توليدكنندگان به رعايت مسايل بهداشتي و درج مشخصات و امكان رديابي از سوي دستگاه ناظر و مصرف كننده، امكان رقابت سالم بين توليدكنندگان مختلف را فراهم مي كند.

وي امكان ارتباط مستقيم با مصرف كننده، افزايش عمر ماندگاري و حفظ كيفيت محصولات در طول زمان را از ديگر مزاياي بسته بندي مرغ دانست كه مورد توجه توليدكنندگان است.

به گفته تبرايي، بسته بندي مرغ منجر به ارتقاء كيفيت بهداشتي فرآورده، فراهم شدن امكان پيگيري شكايات و مطالبات قانوني در صورت مشاهده موارد غير بهداشتي، آگاهي از تاريخ توليد و انقضاء، شرايط نگهداري، مدت زمان مصرف فرآورده و ساير اطلاعات و توصيه هاي بهداشتي از طريق مندرجات روي بسته بندي فرآورده و همچنين اطمينان از فراهم نبودن امكان تقلب از سوي عرضه كنندگان فرآورده هاي خام دامي فراهم مي شود.

به گفته وي، عرضه كننده با توجه به فراهم نبودن امكان تقلب از سوي توليدكنندگان فرآورده هاي خام دامي و جلب اطمينان مصرف كننده نسبت به كيفيت محصول،از شرايط اقتصادي مناسب تري برخوردار مي شود.

تبرايي تشريح كرد: بسته بندي همچنين به دستگاه هاي ناظر همچون سازمان دامپزشكي كمك مي كند كه از طريق مشخصات فرآورده ،محصول را رديابي كنند و علاوه بر آن، امكان كنترل و نظارت بهداشتي و اجراي طرح پايش توسط اين سازمان فراهم مي شود.

مديركل دفترنظارت بربهداشت عمومي سازمان دامپزشكي كشور، تصريح كرد: با توجه به مزاياي متعدد بسته بندي از ديدگاه توليدكننده، مصرف كننده، عرضه كننده و دستگاه ناظر، بسته بندي در مجموع داراي توجيه اقتصادي است.