chick.jpg

تشديدنظارت بهداشتي بر فرآورده‌هاي خام دامي

چاپ

خبرگزاری ایاناalt
رئيس شبكه دامپزشكي اراك از استقرار 11 اكيپ از كارشناسان و بازرسان بهداشتي دامپزشكي در سطح شهرستان در راستاي اجراي طرح نظارت نوروزي خبر داد.
به گزارش ایانا سيروس سلمان‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراك اظهار داشت: با توجه به در پيش بودن ايام نوروز دامپزشكي اراك طبق سال‌هاي گذشته طرح نظارت بر توليد، توزيع و عرضه فرآورده‌هاي خام دامي را به منظور حفظ سلامت شهروندان به مرحله اجرا در خواهد آورد.
وي تصريح كرد: اين طرح همزمان با سراسر استان به اجرا در مي‌آيد كه طي آن 11 اكيپ از كارشناسان و بازرسان بهداشتي دامپزشكي از يك هزار و 170 واحد عرضه فرآورده‌هاي خام دامي مستقر در شهرستان اراك بازديد مي‌نمايند.

رئيس شبكه دامپزشكي اراك گفت: در راستاي اجراي اين طرح بازرسان و كارشناسان شبكه دامپزشكي اراك بر سلامت و بهداشت دام نظارت داشته و چنانچه با تخلفي در اين زمينه مواجه شوند برخورد قانوني لازم را با متخلفان خواهند داشت.

سلمان‌نژاد بر لزوم توجه شهروندان به بهداشت فرآورده‌هاي دامي تاكيد كرد و ادامه داد: شهروندان بايد گوشت مرغ، ماهي و گوشت قرمز و همچنين آلايش‌‌هاي خوراكي دام و طيور را صرفا از مراكز مجاز و بهداشتي تهيه كرده و از خريد هرگونه فرآورده‌ از دستفروشان و دوره‌گردان خودداري كنند.

وي اظهار كرد: خارج كردن گوشت مرغ از بسته‌بندي و قطعه‌ كردن آن در محيط مغازه مرغ فروشي به دليل عدم نظارت بهداشتي و آلودگي‌هاي ثانويه و تقلب‌هاي احتمالي ممنوع بوده و مردم بايد از خريد گوشت مرغ با عناوين پاك شده و يا قطعه‌بندي شده در مغازه مرغ‌ فروشي خودداري كنند.