wheat.jpg

قیمت تمام‌شده مرغ متأثر از چند مؤلفه جانبی/ بازار مرغ به حالت قبل برمی‌گردد

چاپ

خبرگزاری ایاناalt
با کنترل نوسانات ارز، قیمت مرغ تعدیل شده و به حالت قبل برمی‌گردد.
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: تولید امسال بسیار مناسب است و مقداری از تولید برای صادرات در نظر گرفته شده است.
حسین مقدم‌نیا افزود: تا پایان سال جاری هیچ کمبودی در زمینه مرغ گوشتی وجود ندارد و افزایش قیمت‌های حادث‌شده نیز به حالت قبل برمی‌گردد.
وی با اشاره به بالا رفتن هزینه‌های کارگری خاطرنشان کرد: بخشی از افزایش قیمت‌ها، علاوه بر هزینه‌های کارگری، به دارو، واکسن و سرمایه در گردشی که مرغدار نیاز دارد برمی‌گردد.

مقدم‌نیا ادامه داد: قیمت تمام‌شده مرغ متأثر از مؤلفه‌های دیگری است که باید ابتدا آنها را رفع کرد.

وی تصریح کرد: در زمینه تولید تخم‌مرغ نیز با توجه به مازاد آن برای صادرات برنامه‌ریزی شده است و تاکنون نیز مقدار ناچیزی صادر شده است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران یادآور شد: کارگروه تشکیل‌شده، لغو صادرت تخم‌مرغ و سایر موارد را اعلام می‌کند.

مقدم‌نیا تأکید کرد: تخم‌مرغ ایرانی قابلیت صادرات در کشورهای مختلفی همچون عراق، ارمنستان، آسیای میانه و لبنان را دارد.

وی اظهار داشت: بررسی‌ها در حال انجام است تا صادرات تخم‌مرغ به‌موقع انجام شود.

مقدم‌نیا همچنین گفت: از تولید یک میلیون و 800 تا یک میلیون و 900 هزار تنی تخم‌مرغ در هر سال، امکان صادرات 100 هزار تن آن وجود دارد.

وی پایان افزود: مردم نباید نگران کاهش تولید باشند؛ زیرا جوجه‌ریزی به مقدار کافی انجام شده و به تولید خدشه‌ای وارد نشده است و افزایش قیمت‌های حادث‌شده نیز با کنترل نوسانات ارز به حالت قبل برمی‌گردد.