hen.jpg

احتمال رشد بیماری‌های قارچی و آفات در گلخانه‌ها و مزارع

چاپ

خبرگزاری ایاناalt
در مناطق شرق و جنوب شرقی کشور احتمال رشد بیماری‌های قارچی و آفات در مزارع گوجه‌فرنگی، پیاز و سیب‌زمینی به‌دلیل افزایش رطوبت هوا وجود دارد. لذا کشاورزان برای جلوگیری از بروز خسارت با کارشناسان گیاه‌پزشکی مشورت کنند.
رئیس اداره هواشناسی کشاورزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: در مناطق غربی و شمال غربی کشور توصیه می‌شود که از گلخانه‌ها، مرغداری‌ها، دامداری‌ها و کندوهای زنبور عسل در برابر وزش باد مراقبت و دمای آنها تنظیم شود.
مسعود حقیقت افزود: در سواحل دریای خزر زارعان اراضی شالیزارها را آب‌تخت کرده و اقدام به شخم و شیارکشی کنند.

وی خاطرنشان کرد: از روز سه‌شنبه به بعد به‌دلیل بارش برف و باران و احتمال کاهش دما توصیه می‌شود کشاورزان تمهیدات لازم برای مراقبت از مزارع و باغ‌ها را انجام دهند.

حقیقت ادامه داد: در مناطق شرق و جنوب شرقی کشور نیز احتمال رشد بیماری‌های قارچی و آفات در مزارع گوجه‌فرنگی، پیاز و سیب‌زمینی به‌دلیل افزایش رطوبت هوا وجود دارد. لذا کشاورزان برای جلوگیری از بروز خسارت با کارشناسان گیاه‌پزشکی مشورت کنند.

وی تصریح کرد: گندم‌کاران نیز در برابر آلودگی مزارع خود به آفت سن مادری توجه نشان دهند و در صورت مشاهده با کارشناسان شبکه مراقبت مشورت کنند.

رئیس اداره هواشناسی کشاورزی در پایان یادآور شد: در مناطق جنوبی کشور عملیات سم‌پاشی علف‌های هرز، هرس درختان میوه، توزیع نوبت دوم کود سرک همراه با آبیاری مزارع گندم و کود آهن انجام شده بیماری‌های قارچی مزارع صیفی و جالیزی مورد بازبینی قرار گیرد