wheat.jpg

توزیع 35 هزار تن مرغ در کشور از محل ذخیره‌سازی

چاپ

خبرگزاری ایسناalt

 تاکنون در راستای تنظیم بازار، 35 هزار تن مرغ در کشور از محل ذخیره سازی توزیع شده است که احتمال می رود این رقم تا پایان سال به 50 هزار تن برسد.
عباس پشم فروش - معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام - در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، از توزیع 35 هزار تن مرغ در سطح کشور خبر داد و اظهار کرد: هیچ محدودیتی در توزیع مرغ در کشور وجود ندارد و هر میزان که نیاز باشد در استان‌ها توزیع ادامه دارد.
وی ادامه داد: در ابتدا برنامه‌ریزی‌ها به نحوی بود که برای هر استان سهمیه‌ای در توزیع مرغ در نظر گرفته شود، ولی با توجه به استقبال زیادی که از خرید مرغ شد، مجوز توزیع 41 هزار تن مرغ در سطح کشور از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت طی دو روز گذشته صادر شد.

پشم فروش با تاکید بر این که در استان تهران مقرر بود در مرحله اول 10 هزار تن و در مرحله دوم هشت هزار تن مرغ توزیع شود درباره آخرین وضعیت توزیع آن، تصریح کرد: در حال حاضر در استان تهران 9 هزار و 300 تن مرغ و در استان البرز دو هزار تن مرغ توزیع شده است.

اظهار شگفتی معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام از خرید مرغ!

وی مطرح کرد: "ما حتی خودمان هم فکر نمی کردیم تا این حد از خرید مرغ استقبال شود، این میزان خرید مرغ از سوی مردم ما را شگفت زده کرد!"

معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام با بیان این که بر اساس محاسبات ما فکر می‌کردیم آزادسازی 40 هزار تن مرغ از محل زخیره سازی کافی باشد، گفت: ولی در حالی که 15 روز به پایان شب عید باقی مانده است تنها تا سه روز قبل 35 هزار تن مرغ در سطح کشور توزیع شده است.

پشم فروش در پاسخ به این سوال که آیا توزیع مرغ در استان‌هایی که سهمیه آنها تمام شده پایان می‌یابد؟ تصریح کرد: ما خود را درگیر سهمیه‌ها نمی‌کنیم و تا زمانی که قیمت‌ها تعدیل نیافته است توزیع آن ادامه دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز هرچند سهمیه توزیع مرغ استان تهران پایان یافته است ولی سازمان صنعت، معدن و تجارت مجوز توزیع بیشتر را صادر کرده است لذا توزیع ادامه دارد.

معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام در پایان بیان کرد: این احتمال می رود تا پایان سال مجموعا 50 هزار تن مرغ در کشور صادر شود.