corn.jpg

کارشکنی بانک سپه در واردات کنسانتره خوراک طیور

چاپ

خبرگزاری ایاناalt

طولانی شدن پروسه اداری و بروکراسی کاذب بانک سپه باعث شد واردات پنج‌هزار تن کنسانتره دام و طیور به کلی منتفی شود و همین امر لطمات جدی به صنعت جوجه وارد کرده است.
عضو هیئت مدیره انجمن صنفی جوجه یک‌روزه کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: شرکت درناجوجه به‌عنوان عضو انجمن صنفی جوجه یک‌روزه به‌منظور تأمین غذای جوجه‌های خود برای واردات پنج‌هزار تن کنتسانتره خوراک طیور به ارزش چهار میلیون و 400 هزار یورو با ارز مبادلاتی اقدام کرد.

ناصر بیگی افزود: در این روند کار، مدارک از طریق بانک سپه شعبه ارزی استان مرکزی (اراک) تحویل شد و ناگهان اعلام کردند به‌دلیل محدودیت منابع باید ثبت سفارش فوق‌الاشاره به 12 قسمت تقسیم و به مرور به هالک‌بانک ترکیه حواله شود!
وی خاطرنشان کرد: عمل انتقال وجوه آنقدر در پروسه اداری و بروکراسی کاذب در مدیریت بانک سپه کشور و استان مرکزی با تأخیر و ندانم‌کاری انجام شد تا اینکه کلاً هالک‌بانک ترکیه از انجام کار منصرف و بعد از 30 روز عملاً واردات این کالا مختلف و منتفی شد.
مدیریت شرکت درناجوجه ادامه داد: در فاز بعدی و طبق قانون باید مدیریت بانک سپه وجوه برداشتی و مسدودی شرکت درناجوجه را مسترد و آزاد می‌کرد، اما اکنون پس از گذشت یک ماه به‌دلیل نامشخص از استرداد وجوه متعلق به شرکت درناجوجه خودداری می‌کند.
وی تصریح کرد: با توجه به عمل خلاف قانون بانک سپه انتظار می‌رود که دستگاه‌های نظارتی نسبت به این اقدام غیرقانونی واکنش نشان داده و از لطمات بیشتر به این شرکت فعال در صنعت جوجه کشور جلوگیری کند.