wheat.jpg

قیمت جوجه یک‌روزه به‌صورت غیرمتعارف بالا رفته است

چاپ

خبرگزاری ایاناalt

انجمن جوجه یک‌روزه در مقاطعی از سال ضرر کرده است و در مقطع کنونی با توجه به افزایش تقاضا، در صدد جبران آن است که این مسئله غیرمنطقی است و بازار را دچار تلاطم کرده است.
معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: قیمت جوجه یک‌روزه در مقطع کنونی طی دو هفته گذشته افزایش بی‌سابقه‌ای داشته است و به نوعی باعث افزایش قیمت تمام‌شده مرغ شده است.
محمد مشکورزاده افزود: افزایش قیمت مرغداری‌ها برای جوجه‌ریزی از دلایل اصلی رشد 100 درصدی قیمت جوجه است.

وی خاطرنشان کرد: انجمن جوجه یک‌روزه در مقاطعی از سال ضرر کرده است و در مقطع کنونی با توجه به افزایش تقاضا، در صدد جبران آن است که این مسئله غیرمنطقی است و بازار را دچار تلاطم کرده است.
مشکورزاده ادامه داد: قیمت معقول و منطقی هر قطعه جوجه 800 تا 850 تومان است؛ در حالی که تا یک‌هزار و 800 تومان آن را افزایش دادند و هم‌اکنون با توجه به اینکه تقاضا برای جوجه‌ریزی کاهش یافته، قیمت آن به یک‌هزار و 400 تومان تنزل یافته است.
وی با اشاره به ذخیره مرغ تصریح کرد: 9 هزار و 500 تن مرغ که عمدتاً تولید داخلی است، در استان ذخیره شده است که به تدریج برای تنظیم بازار عرضه خواهد شد.
این مقام مسئول در پایان یادآور شد: مشکلی در مورد تولید وجود ندارد؛ تولید به اندازه کافی است و روند رو به رشد تولیدات دامی استان ادامه دارد.