wheat.jpg

صادرکنندگان مرغ به گمرک معرفی شدند/ صادرات 20 هزارتن تا پایان سال

چاپ

خبرگزاري فارسalt

مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران گفت: صادرکنندگان مرغ به گمرک کشور معرفی شدند که تا آخر سال 20 هزار تن مرغ صادر کنند.
حسین مقدم نیا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد پیشرفت برنامه‌ریزی صادرات مرغ بر اساس تفاهم‌نامه سه جانبه اظهار داشت: صادرکنندگانی که ویژگی‌ لازم را داشتند، به وزارت صنعت و سپس به گمرک کشور معرفی شدند.

مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران افزود: نظر دولت هم این است که محصول صادراتی کاملا بررسی شده و بدون عیب و نقص صادر شود.

مقدم‌نیا تصریح کرد: قرار است، وزن محصول صادراتی، کشور مقصد، زمان صادرات و سایر مولفه‌ها در فرم‌های تعیین شده دقیقا قید شود.

وی افزود: از سوی دیگر صادر کنندگان نیز به دنبال بازار یابی و مذاکره با کشورهای مقصد هستند که قرار است آنها نیز از کشتارگاه‌های کشور ما و روند تولید بازدید کنند.

به گزارش خبرنگار فارس، طی تفاهم‌نامه  سه‌جانبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزی و اتحادیه سراسری مرغداران، صادرات مرغ برای مدت 2 سال بر اساس برنامه انجام می‌شود و قرار است، تا آخر سال جاری نیز 20 هزار تن مرغ صادر شود.

با توجه به اینکه مسئولیت اجرای این تفاهم نامه با اتحادیه سراسری مرغداران است، این اتحادیه ضمن دعوت از صادر کنندگان کشور دستور العمل اجرایی را اطلاع رسانی و آنها را به وزارت صنعت و گمرک کشور معرفی کرد.