hen.jpg

صادرات داروي دام ايران رشد 30 درصدي داشته است

چاپ

خبرگزاري اياناalt
رئيس سازمان دامپزشكي كشور گفت: صادرات داروي دام از كشور در سال جاري نسبت به سال گذشته رشد 30 درصدي را از نظر ارزي نشان مي‌دهد.
به گزارش ایانا دكتر سيد محسن دستور افزود: در سال جاري 60 قلم دارو به عراق و كشورهاي آسيايه ميانه صادر شده است.
،وي همچنين ميزان توليد گوشت قرمز كشور در سالجاري را، بالغ بر 950 هزار تن اعلام كرد و گفت: 35 هزار راس دام زنده نيز از كشور ارمنستان وارد و در مرز كشتار شد.

دكتر دستور افزود: از مرزهاي شرقي كشور نيز دام زنده وارد مي شود كه بعد از نگهداري در قرنطينه و انجام مراحل مراقبتهاي بهداشتي و انجام واكسناسيون، ذبح شرعي و بهداشتي صورت مي گيرد.

وي در خصوص آزمايشگاه هاي مرجع گفت: در هر يك از مراكز استانها بايد يك آزمايشگاه مرجع داير شود كه در فاز نخست 10 استان نشانه گذاري شده و هم اكنون در هفت استان داير گرديده است.

دستور افزود: در خراسان جنوبي ايجاد آزمايشگاه مرجع از مصوبات سفر هيات دولت مي باشد كه در سال90 يك ميليارد ريال به آن اختصاص يافت و امسال سه ميليارد و 500 ميليون ريال براي آن درنظر گرفته شد كه از اين ميزان سه ميليارد ريال تخصيص يافته است.

وي با بيان اينكه زمين آزمايشگاه در سايت اداري بيرجند به مساحت دو هزار مترمربع جانمايي شده و نقشه آن تهيه شده است، گفت: اين آزمايشگاه در مرحله انعقاد قرارداد مناقصه است و ظرف سه سال آينده به بهره برداري مي رسد.

وي به بازديد خود از مناطق زلزله‌زده زهان اشاره كرد و افزود: دامپزشكي خراسان جنوبي تاكنون در اين مناطق فعاليت‌هاي گسترده‌اي را داشته و كمك‌ها و بازديد‌هايي نيز از سوي سازمان دامپزشكي كشور صورت گرفته است.