hen.jpg

ايران هشتمين توليدکننده گوشت مرغ جهان

چاپ

واحد مرکزی خبرalt

رئیس اتحادیه مرغ های گوشتی اعلام کرد: ایران هشتمین یا نهمین تولیدکننده گوشت مرغ در جهان است و در زمینه تأمین نیاز داخلی مشکلی نداریم.

آقای یوسفی در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت: مرغ زنده به قیمت 3100 تومان در هر کیلوگرم تحویل کشتارگاه ها می شود که به قیمت میانگین 4800 تومان 

به دست مصرف کننده می رسد.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان تقریباً در حاشیه زیان قرار گرفته اند گفت: قیمت گوشت مرغ به حداقل خود رسیده است.

یوسفی افزود: به دلیل مازاد عرضه بر تقاضا، دولت تلاش می کند با خرید و ذخیره سازی، تعادل را ایجاد کند تا در مواقع پرمصرف با تزریق آن به بازار همین تعادل حفظ شود.

وی افزایش قیمت های نهاده های تولید را یادآور شد و گفت: برای ثبات قیمت ها باید منافع تولید کننده هم در نظر گرفته شود.

یوسفی گفت : با تلاش 33 اتحادیه و 300 تعاونی گوشتی در کشور 33 درصد پروتئین کشور از محل تولید مرغ تامین می شود و 17 هزار و500 واحد مرغداری گوشتی به صورت منسجم برای ثبات و تنظیم بازار تلاش می کنند و اگر دولت از تولید کنندگان مرغ حمایت کند با بهبود بهره وری ، شرایط تولید و کاهش ضایعات می توانیم بازار را به خوبی تنظیم کنیم.

تولید صنعت مرغداری کشور در چند دهه اخیر 25 برابر افزایش یافتهو از 53 هزار تن به یک میلیون و شسصد و پنجاه هزار تن رسیده است.

وی مصرف سرانه گوشت مرغ را در کشور 23 کیلوگرم دانست و گفت : این میزان از مصرف متوسط جهانی بالاتر است.

 

امروزه نزدیک به 33 درصد پروتئین کشور از گوشت مرغ تامین می شود و این صنعت با این حجم تولید و پراکنش 17500 واحد مرغداری در کشور باید بسیار مورد توجه مسئولان قرار گیرد.