wheat.jpg

ذخيره‌سازي 30 هزارتن گوشت مرغ

چاپ

جام جم آنلاینalt

رئیس کارگروه تخصصی تعادل و تعامل از تولید تا مصرف با بیان جزئیات جلسه این کارگروه که برای ساماندهی وضعیت مرغداران در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، از ذخیره سازی بیش از 30 هزارتن گوشت مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام خبرداد.

"محمد اسماعیل نیا" درباره جلسه کارگروه ویژه کشاورزی که به منظور بررسی مشکلات مرغداران برگزار شد، گفت: جلسه "کارگروه تخصصی تعادل وتعامل 

از تولید تا مصرف" عصر روز چهارشنبه به میزبانی مشاورمعاون اول رئیس جمهوري در نهاد ریاست جمهوری با حضور نمایندگانی از وزارت جهادکشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و بخش خصوصی (اتحادیه مرغداران گوشتی و تخم گذار) برگزار شد.

 

وی با اعلام اینکه در این جلسه تفاهم نامه ای بین اتحادیه های تولید مرغ گوشتی از بخش خصوصی و معاونان وزارتخانه های جهادکشاورزی و صنعت، معدن و تجارت منعقد شد، درباره برخی از مفاد این تفاهم نامه عنوان کرد: در این تفاهم نامه، شرکت پشتیبانی امور دام موظف شده است طی مدت یکسال تا سقف 200 هزارتن انواع نهاده ها را برای تولیدکنندگان این بخش تامین نماید.

 

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس اضافه کرد: از سویی دیگر تولیدکنندگان مرغ گوشتی کشور متعهد شدند در مدت یکسال در حدود یک میلیون و 770 هزار تن گوشت مرغ تولید کنند.

 

به گفته وی میزان مصرف گوشت مرغ در کشور در حدود 2 میلیون تن است که مرغداران برای افزایش تولیدات خود تا این میزان اعلام آمادگی کرده اند.

 

اسماعیل نیا در ادامه درباره میزان مرغ ذخیره شده توسط مسئولان ذیربط در وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: براساس آماری که معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت در این جلسه ارائه داد تاکنون بیش از 30 هزارتن گوشت مرغ مازاد برمصرف مردم توسط شرکت پشتیبانی امور دام خریداری و ذخیره شده است تا در صورت نیاز وارد بازار شود.

 

وی درباره دستورجلسه بعدی این کارگروه گفت: قرار است دوشنبه هفته آینده با حضور نمایندگان دولت و بخش خصوصی بررسی وضعیت گوشت قرمز را در دستور کار خود قرار دهیم.