chick.jpg

خرید و ذبح دام زنده در مراکز تحت پوشش سازمان دامپزشکی صورت گیرد

چاپ

خبرگزاری ایرناalt

 معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور، به مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان و به منظور رعایت مسائل بهداشتی از شهروندان خواست تا خرید و ذبح دام زنده را در مراکز تحت نظر سازمان دامپزشکی انجام دهند.

ˈمحسن مشکوةˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به اقدام های سازمان دامپزشکی کشور همزمان با اعیاد مذهبی افزود: همه 

ساله اهدای نذورات مردمی از طریق مراکز تحت نظر سازمان دامپزشکی، دامپزشکان، ناظران بهداشتی و شرعی صورت می گیرد.

 

وی اضافه کرد: در همین راستا حدود یک ماه قبل از فرارسیدن مراسم مذهبی همچون عید قربان، تاسوعا و عاشورا بخش نامه هایی به سازمان دامپزشکی استان ها به منظور هماهنگی های بین بخشی بین استانداری ها، فرمانداری ها و امام جماعات ابلاغ می شود.

 

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی تصریح کرد: طبق این برنامه ریزی، نیروهای دامپزشکی به دو شکل ثابت و سیار در مراکز دامپزشکی سراسر کشور فعالیت می کنند.

 

وی افزود: همچنین مراکزی برای بازرسی، تایید سلامت، کشتار و ذبح دام زیر نظر دامپزشکان، ناظران بهداشتی و شرعی سازمان دامپزشکی در استان ها و شهره ها راه اندازی می شود.

 

مشکوة گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از 40 هزار راس دام زنده در مراکز تحت نظر دامپزشکی و میادین میوه و تره بار عرضه شود.

 

وی میزان عرضه دام زنده سال گذشته مناطق 22 گانه تهران را 27 هزار راس دام اعلام کرد و اظهار داشت: سال گذشته 955 دکتر دامپزشک، یک هزار و 753 بازرس بهداشتی و 484 ناظر شرعی در قالب 878 اکیپ ثابت، 899 اکیپ سیار فعال بوده که پیش بینی می شود این میزان برای امسال نیز افزایش یابد.

 

مشکوة از بازبودن کشتارگاه های صنعتی در روز عید قربان خبر داد و گفت: اغلب مراکز خرید و ذبح دام عید قربان در مراکز و میادین میوه و تره بار تحت نظر سازمان دامپزشکی تعبیه شده و مردم می توانند با مراجعه به این مراکز دام سالم خریداری و کشتار کنند.

 

وی، از حجاج و مردم خواست به منظور کاهش آلودگی از خرید و کشتار دام در منازل، و معابر خودداری کنند چراکه کشتار دام در منازل و معابر می تواند مخاطراتی را برای افراد، خانوار و جامعه ایجاد کند.

 

وی ادامه داد: برای آگاهی مردم، محل ایجاد مراکز عرضه و ذبح دام روز عید قربان در روزنامه های کثیرالانتشار درج شده، همچنین شهروندان می توانند برای اگاهی بیشتر با شماره تلفن 02155050000 تماس حاصل کنند.