chick.jpg

ورود دام به کشور ممنوع است

چاپ

خبرگزاري اياناalt
مدیرکل دامپزشکی استان تهران گفت: تمام دام‌هایی که در بازار و در عید قربان عرضه می‌شود دام داخلی است و سازمان دامپزشکی ممنوعیت کامل ورود دام به کشور را اعلام کرده است.
محمدرضا حزبئی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس درباره آخرین اقداماتی که در روز عید قربان برای ذبح دام‌ها در نظر گرفته شده است گفت: امسال 24 اکیپ ثابت و 5 اکیپ سیار در بازارهایی که شهرداری تهران طراحی کرده است مستقر شده‌اند.

وی ادامه داد: دام‌ها توسط ستاد تنظیم بازار و سازمان صنعت، معدن و تجارت از سراسر کشور تأمین و در مکان‌های مشخص شده مستقر می‌شود.

حزبئی بیان داشت: تمامی دام‌هایی که در بازارهای میادین هستند از دامپزشکی شهرستان‌های مربوطه گواهی سلامت دریافت می‌کنند.
 
مدیرکل دامپزشکی استان تهران بیان داشت: این دام‌ها تحت نظر دامپزشکان مورد بازدید و معاینه قرار می‌گیرند و اگر سلامت دام تأیید شود در بازار باقی می‌ماند.

حزبئی خاطرنشان کرد: هدف ما این است که از انتشار کشتار در سطح شهر جلوگیری شود و سلامت بهداشت محیط و انسان‌ها حفظ شود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا گوسفندانی از خارج کشور برای ذبح در عید قربان وارد می‌شود گفت: سازمان دامپزشکی کشور ممنوعیت کامل ورود دام به کشور را اعلام کرده است و هیچ اجازه‌ایی برای ورود دام زنده از هیچ کشوری صادر نشده است.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران بیان داشت: تمام دام‌هایی که در بازار و در عید قربان عرضه می‌شود دام داخلی است که توسط اتحادیه عشایر و دامداران تأمین می‌شود.

به گفته وی، علت اینکه اجازه ورود دام زنده به کشور داده نمی‌شود موضوعات بهداشتی است چرا که هر دامی می‌تواند عوامل بیماری‌زا را با خود وارد کشور کند.

حزبئی در پایان اظهار داشت: علاوه بر اینکه ممنوعیت ورود دام به کشور را اعلام کرده‌ایم، با هر گونه ورود دام قاچاق برخورد و از آن جلوگیری می‌شود.