corn.jpg

تولید گوشت بدون آنتی‌بیوتیک در چهارمحال و بختیاری

چاپ

خبرگزاري اياناalt
چهارمحال و بختیاری روزانه 170 تن شیر به خارج از استان و عراق، بره و بزغاله به کویت و همچنین قطر صادر کرده و تولید گوشت بدون آنتی‌بیوتیک را نیز در کارنامه دارد.
معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: چهارمحال و بختیاری سالانه 250 هزار تن شیر تولید می‌کند که معادل 2.5 درصد تولید کل کشور است که 100 هزار تن آن مصرف استان و مابقی آن به خارج از استان صادر می‌شود.

هیبتیان افزود: شیر با کیفیت عالی که 3.5 درصد چربی و بار میکروبی 100 هزار داشته باشد، به ازاء هر کیلوگرم یک‌هزار و 100 تومان و شیر با کیفیت متوسط هر کیلوگرم یک هزار تومان و کیفیت پایین 800 تومان از دامدار خریداری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سرانه مصرف شیر در استان 90 تا 100 کیلوگرم است. در حالی که استاندار جهانی 150 کیلوگرم است که با توجه به اینکه مصرف لبنیات در سلامتی مردم سهم بسزایی دارد، از مسئولان ذی‌ربط انتظار می‌رود که در افزایش مصرف لبنیات فرهنگ‌سازی کنند.

هیبیتان به تولید گوشت قرمز استان اشاره کرد و ادامه داد: سالانه 30 هزار تن گوشت قرمز در استان تولید می‌شود که معادل 3.5 درصد کل تولید کشور است.

این مقام مسئول تصریح کرد: به‌دلیل آب و هوا و پوشش مطلوب گیاهی در استان به‌دام‌ها داروهای آنتی‌بیوتیک تزریق نمی‌شود و کل گوشت تولیدی بدون آنتی‌بیوتیک است.

وی در پایان یادآور شد: روزانه 170 تن شیر به خارج از استان و عراق صادر می‌شود و همچنین سالانه 20 هزار تن گوشت قرمز که مازاد بر نیاز است، صادر می‌شود. به‌طوری‌که بره و بزغاله به‌صورت زنده به قطر و کویت صادر می‌شود.