soy.jpg

استقبال كم مرغداران خوزستان از خريد دان كارخانه‌اي‌

چاپ

خبرگزاری ایسناalt

مديرعامل كارخانه‌ خوراك دام رامهرمز از استقبال كم مرغداران استان نسبت به خريد دان پليت يا كارخانه‌اي توسط واحدهاي مرغداري گلايه كرد.

صفدر پيرمرادي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه‌ خوزستان، اظهار كرد: ماهانه 1000 تا 1200 تن خوراك دام در اين كارخانه توليد 

مي‌شود كه اين خوراك‌ها مختص مرغداري‌هاست.

 

وي افزود: ‌اين كارخانه، دان توليد مي‌كند و ضريب تبديل آن نسبت به گذشته بالاست اما مرغداران عموما خودشان دان را تهيه مي‌كنند يعني ذرت و سويا را مي‌خرند و به مرغ مي‌دهند.

 

مديرعامل كارخانه‌ خوراك دام رامهرمز با بيان اين‌كه به ازاي هر 1.5 كيلوگرم دان، ‌يك كيلوگرم گوشت مرغ توليد مي‌شود، ادامه داد: اين در حالي است كه در گذشته به ازاي هر يك كيلوگرم گوشت مرغ، 2.5 كيلوگرم دان به مصرف مي‌رسيد اما متاسفانه هنوز فرهنگ مصرف دان كارخانه‌اي در استان و كشور جانيفتاده است.

 

پيرمرادي ادامه‌داد: متاسفانه مرغداران به دنبال محصول بي‌كيفيت و ارزان‌تر هستند؛ در حال حاضر كارخانه ما با ظرفيت كامل خود كار نمي‌كند در صورت به كارگيري تمام ظرفيت، ما مي‌توانيم در هر ماه 4000 تا 5000 تن خوراك دام توليد كنيم.

 

وي افزود: در صورت افزايش خريد و تقاضا از سوي واحدهاي مرغداران و طيور در استان، قطعا ميزان توليد كارخانه افزايش خواهد يافت.