hen.jpg

قیمت گوشت مرغ دوشنبه هفته جاری تعیین می شود

چاپ

خبرگزاری ایرناalt

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری دولت و مجلس در کار گروه بررسی تخصصی مشکلات بخش کشاورزی در جهت حمایت از تولید، قیمت مرغ زنده و گوشت مرغ فردا دوشنبه بررسی و تعیین می شود.

ˈمحمد اسماعیل نیاˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، صنعت مرغ گوشتی کشور را یکی از صنایع قوی برشمرد و افزود: در این کار گروه مسئولان 

سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده، معاونت امور دام و طیور وزارت جهاد کشاورزی، اتحادیه سراسری مرغداران و اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس، مشکل صنعت مرغ گوشتی در زمینه قیمت توافقی مرغ زنده و نرخ گوشت مرغ و تامین نهاده های این صنعت را مورد بررسی قرار می دهند.

 

به گفته وی، طبق قانون باید هر ساله نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی بر اساس تورم و هزینه های تمام شده تولید محاسبه، تعیین و ابلاغ شود.

 

وی اظهار داشت: با توجه به افزایش نرخ تورم و هزینه های تمام شده تولید نیز باید در جهت حمایت از تولید نرخ مرغ زنده و قمیت گوشت مرغ مشخص شود.

 

نماینده مردم کاشمر تصریح کرد: با برگزاری جلسه فردا در صورت تعیین قیمت مرغ زنده در محل مرغداری، این مصوبه برای اجرای به موقع ابلاغ خواهد شد.

 

اسماعیل نیا افزود: با توجه به این که کشور توان تولید بیش از دو میلیون تن گوشت مرغ را دارد، هم اکنون یک میلیون و 600 هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید می شود که پاسخگوی نیاز جامعه است.

 

طبق آمار اتحادیه سراسری مرغ گوشتی، میزان تولید گوشت مرغ طی سال گذشته حدود یک میلیون و 750 هزار تن بوده و پیش بینی می شود، امسال نیز این رقم به یک میلیون و 900 هزار تن برسد.

 

اسماعیل نیا اظهار داشت: با توجه به افزایش جمعیت و بالا بودن نرخ گوشت قرمز، میزان مصرف گوشت مرغ در کشور به دو میلیون تن رسیده که باید با حمایت های دولت میزان تولید این محصول نیز افزایش یابد.

 

وی به قابلیت بالای بخش خصوصی در این صنعت اشاره کرد و گفت: هم اکنون بخش عمده تولید مرغ گوشتی کشور توسط بخش خصوصی انجام می شود که برای ادامه این روند می بایست این صنعت بیش از گذشته مورد حمایت های دولت و مسئولان ذیربط قرار گیرد.

 

وی تاکید کرد: به طور حتم با افزایش میزان تولید گوشت مرغ کشور علاوه بر تامین نیاز داخلی، می توان در زمینه صادرات این محصول نیز فعالیت داشت.