wheat.jpg

سه وزیر امروز برای تعیین قیمت شیر تصمیم‌گیری می‌کنند

چاپ

خبرگزاری ایاناalt

در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار قیمت شیر خام با حضور وزرای جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد و دارایی تعیین، ابلاغ و رسانه‌ای خواهد شد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی در گفتگو با خبرنگار ایانا با اشاراه به اینکه جلسه تعیین قیمت شیر خام و محصولات لبنی به امروز سه‌شنبه موکول 

شده است، گفت: طی جلسات قبلی نظرات و دیدگاه‌های کارشناسانه جمع‌آوری شده و امروز طی این جلسه در ستاد تنظیم بازار و بعد از تأیید وزرای سه‌گانه جهاد کشاورزی، نصعت، معدن و تجارت و اقتصاد و دارایی قیمت قطعی شیر خام در کشور ابلاغ و رسانه‌ای خواهد شد.

رضا باکری با اشاره به اینکه باید در ابتدا قیمت شیر خام نهایی شود تا با توجه به آن قیمت محصولات لبنی تعیین شود، افزود: در جلسه گذشته قیمت محصولات لبنی بررسی نشد و طی جلسات گذشته سعی شد تا یک قیمت واحد و واقعی برای شیر خام تصویب شود.

وی خارطنشان کرد: بعد از مصوب شدن شیر خام و با توجه به نهاده‌های دامی‌ای که در اختیار اتحادیه مرکزی دامداران قرار گرفته، قیمت محصولات لبنی بر پایه آن محاسبه و اجرایی خواهد شد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی درباره قیمت احتمالی شیر خام ادامه داد: قرار بر آن شده که به هیچ‌وجه تا قبل از اینکه مصوبه تنظیم بازار به امضاء سه وزیر مربوطه نرسیده، رسانه‌ای نشود.

باکری تصریح کرد: در جلسات اخیر هم دامداران، هم جهاد کشاورزی و هم بخش قیمت‌گذاری کالا در سازمان حمایت، آنالیزهای خود را برای تعیین قیمت واقعی شیر خام ارائه کردند و در جلسه اخیر نماینده‌ای از سازمان تعزیرات حکومتی، قائم‌مقام و معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت و آقای عباسی معاون وزیر جهاد کشاورزی حضور داشتند.

وی یادآور شد: در نهایت نظرات جمع‌آوری شد تا به موافقت وزیر جهاد کشاورزی و وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر اقتصاد و دارایی برسانند و بعد از اعلام آن، بر پایه آن قیمت محصولات تعیین شود.

باکری درباره اینکه تا چه میزان ضمانت اجرایی بر پایه قیمت تعیین شده وجود دارد، تأکید کرد: باید منتظر ماند و دید قیمت مصوب چه خواهد بود و انتظار می‌رود این ستاد قیمت واقعی شیر خام را اعلام کند. چرا که در صورت مصوب شدن قیمت غیرواقعی، دولت به چالش کشیده خواهد شد.