corn.jpg

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:حمایت‌ها از تولیدکننده در تعیین قیمت تخم مرغ اعمال شود

چاپ

خبرگزاری ایسناalt

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در صورتی که حمایت‌ها از تولیدکننده در تعیین قیمت تخم مرغ اعمال نشود، تولیدکننده باید تولید خود را متوقف کند.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه لرستان،محمدتقی توکلی درباره تعیین نرخ تخم مرغ، بیان کرد: در تعیین نرخ تخم‌مرغ باید بیش ازمصرف کننده ازتولیدکننده 

حمایت کرد چراکه مصرف کننده را می‌توان با اختصاص یارانه‌ای یاری کرد ولی چنین شرایطی برای تولیدکننده وجود ندارد.

 

نماینده مردم الیگودرز در مجلس عنوان کرد: در صورتی که حمایت‌ها از تولیدکننده در تعیین قیمت تخم مرغ اعمال نشود، تولیدکننده باید تولید خود را متوقف کند.

 

وی با بیان اینکه حمایت‌های دولت باید در قالب یارانه به تولیدکنندگان اختصاص داده می‌شد، افزود: قیمت را عرضه و تقاضا تعیین می‌کند به همین دلیل اگر حمایت‌ها از تولیدکننده در تعیین نرخ تخم مرغ اعمال نشود باز هم شاهد افزایش قیمت خواهیم بود.

 

توکلی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی باید بسته‌های حمایتی خود را به کشاورزان سال گذشته اختصاص می‌داد که با تخصیص ندادن این تسهیلات، تولیدکننده و کشاورز با مشکل جدی روبه‌رو شدند و ناچار به افزایش قیمت خود هستند.

 

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، درباره طرح ناجی و دپو کردن تخم مرغ‌ها که قرار است با اجرای این طرح تمام نیازهای مرغ‌داران توسط خودشان ساماندهی می‌شود، قیمت کف و سقف تعیین شده و در طول سال تولید و قیمت پایدار باشد، گفت: باید اجازه داد بازار با وضعیتی که دارد خود تکلیف خودش را مشخص کند و در حال حاضر می‌طلبد نرخ پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی به تأيید و تصویب برسد.