wheat.jpg

روند کنونی خرید تضمینی گندم به نفع تولید نیست

چاپ

خبرگزاری ایاناalt

از آنجا که خرید تضمینی گندم روند نزولی به خود گرفته است، برای حمایت از این محصول استراتژیک تجدیدنظر در سیاست‌های حمایتی ضروری به‌نظر می‌رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار اعزامی ایانا با اعلام این مطلب گفت: گندم یک محصول استراتژیک است که نیازمند 

حمایت‌های بیش از پیش دولت است.

علی‌اشرف منصوری افزود: در سال‌های اخیر دولت حمایت‌های خوبی از تولید گندم داشته است که به‌نظر می‌رسد برای خودکفایی این محصول استراتژیک و پایدار بودن آن ضروری است و دولت بیش از پیش سیاست‌های حمایتی خود را افزایش دهد.

وی خاطرنشان کرد: به جهت نرخ پایین خرید تضمینی گندم سال جاری کشاورزان تمایل چندانی برای فروش آن به دولت نداشتند و عمده فروش آنها به جهت قیمت بالاتر به بخش خصوصی بود.

منصوری به تولید گندم استان اشاره کرد و ادامه داد: پیش‌بینی می‌شد که بیش از 900 هزار تن گندم از اراضی استان برداشت شود که به‌دلیل کاهش شدید بارندگی در اردیبهشت‌ماه و در پی آن کاهش آّ‌های زیرزمینی به 720 هزار تن تنزل یافت.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه خشکسالی خسارات زیادی به مزارع استان وارد کرده است، از مسئولان انتظار می‌رود خسارات وارده به کشاورزان را جبران کنند.