corn.jpg

اتكا ، محصولات دامی و كشاورزی زلزله زده ها را می خرد

چاپ

خبرگزاری ایاناalt

رییس سازمان جهاد كشاورزی آذربایجان شرقی از اعلام آمادگی نمایندگان سازمان اتكا وابسته به وزرات دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای خرید دام و محصولات كشاورزی بهره برداران در مناطق زلزله زده استان خبر داد.

مسعود محمدیان روز چهارشنبه پس از نشست مشترك با نمایندگان سازمان اتكا در آذربایجان شرقی، به ایرنا گفت: این اقدام در راستای جلوگیری از افزایش 

خسارات وارده به احشام موجود در مناطق آسیب دیده از حادثه زلزله و حمایت از بهره برداران این بخش به عنوان تولید كنندگان محصولات كشاورزی صورت می گیرد.

 

وی از توافقات اولیه برای فروش دام سبك، سنگین و محصولات كشاورزی در مناطق آسیب دیده شهرستان های اهر، هریس و ورزقان به سازمان اتكا خبر داد.

 

محمدیان افزود: این سازمان سه نماینده تام الاختیار خود را در شهرستان های اهر، هریس و ورزقان به سازمان جهاد كشاورزی استان معرفی خواهد كرد تا در شهرستان های مربوطه مستقر شوند و در صورت تمایل بهره برداران به فروش دام سبك و سنگین و محصولات كشاورزی، نسبت به خریداری آنها اقدام كنند.

 

رییس سازمان جهاد كشاورزی استان اعلام كرد: محصولات كشاورزان به قیمت روز خریداری می شود.

 

وی گفت: هماهنگی های لازم برای اخذ مجوزهای حمل و نقل احشام خریداری شده در داخل استان و یا بین استانی، توسط معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد كشاورزی استان انجام خواهد شد.

 

مختاری نماینده سازمان اتكا در آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: به منظور جلوگیری از ورود افراد غیر مسوول و سود جویان فرصت طلب به این چرخه، لازم است بهره برداران متمایل به فروش دام سبك و سنگین و محصولات كشاورزی، قبل از انجام معاملات با رویت كارت شناسایی ممهور به مهر این سازمان، اطمینان لازم از هویت خریدار را حاصل نمایند.

 

عصر روز شنبه دو زمین لرزه به بزرگی 6.2 و شش درجه در مقیاس امواج درونی زمین'ریشتر' شهرستان‌های اهر، ورزقان و هریس در آذربایجان شرقی را لرزاند.

 

این سه شهرستان به ترتیب با 150 و 50 و 62 هزار نفر جمعیت در 116، 97 و 110 كیلومتری شمال شرقی تبریز مركز استان قرار دارند.

 

در جریان این زمین لرزه ها 306 نفر از مردم این منطقه جان باختند و بیش از دو هزار نفر نیز مصدوم شدند.