chick.jpg

وام کشاورزان زلزله‌زده تا یک سال استمهال شد/ سفر وزیر جهاد کشاورزی به مناطق زلزله‌زده

چاپ

خبرگزاری ایاناalt

عزم وزارت و تلاش سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، برای حفاظت از احشام، اقدامات پیگیرانه و واکسیناسیون احشام و تأمین زیرساخت‌های تولیدی است.

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی، با اظهار تأسف از این 

واقعه و آرزوی مغفرت برای درگذشتگان این حادثه تلخ و صبر و بردباری برای بازماندگان گفت: خوشبختانه اقدامات انجام یافته در منطقه، بسیار مطلوب بوده و همکاری و تلاش تمامی نهادهای اجتماعی در سطح کشور و به‌ویژه استان‌های همجوار و انجام عملیات امداد در زمان مقرر میزان تلفات احتمالی بعد از حادثه را به حداقل آن کاهش داده است.

دکتر صادق خلیلیان با اشاره به خرابی‌ها و خسارات وارده به اماکن دامی، محصولات کشاورزی و ابنیه‌های آب و خاک و آبخیزداری در شهرستان‌های اهر، هریس و ورزقان افزود: عزم وزارت جهاد کشاورزی، برای جبران خسارت وارده به تولیدکنندگان و بهره‌برداران در مناطق آسیب‌دیده قرار گرفته است.

وی با تأکید به این امر که وام کشاورزان و دامداران آسیب دیده از زلزله اخیر، به مدت یک سال استمهال شد خاطرنشان کرد: سود این یک سال را نیز دولت تقبل کرده است.

خلیلیان با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی در امر یاری رساندن به بهره‌برداران بخش‌های مختلف کشاورزی در سطح کشور، تلاش دارد بتواند تحقق توسعه پایدار در این بخش را عملی سازد، تصریح کرد: سعی می‌کنیم با تصویب به‌موقع نیازهای ضروری آسیب‌دیدگان در هیئت دولت، مصوبات خوبی را نسبت به پرداخت تسهیلات کم‌بهره به تولیدکنندگان در مناطق زلزله‌زده، بخشودگی وام‌های فوت‌شدگان و همچنین در امر بازسازی، نوسازی و ترمیم ابنیه‌ها و اماکن دامی و همچنین تأمین به‌موقع نهاده‌های دامی به‌عمل آوریم تا قبل از رسیدن فصل سرما بهره‌برداران بتوانند نسبت به بازسازی و نوسازی اماکن دامی و... اقدام کنند.