chick.jpg

مجلس: قیمت تمام شده هر کیلو مرغ زنده حدودا ۴۸۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان است/ مرغداری بشرط ضرر!

چاپ

 altعضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، گفت: کشور ما کشش تولید مرغ را ندارد و زمینه صادرات نیز فراهم نیست؛ با توجه به این شرایط معمولا درآمد مرغداران کشور برابر با میزان هزینه آنها و یا با ضرر مواجه است.
علی ابراهیمی درخصوص افزایش قیمت جوجه یک روز ه و تاثیر آن بر افزایش قیمت گوشت مرغ، اظهار داشت: قیمت جوجه یک‌روزه

یکی از فاکتورهای تعیین کننده قیمت تمام شده مرغ زنده است، بر اساس یکسری نوساناتی که در زنجیره تولید صورت می‌گیرد شاهد تغییرات قیمت جوجه یک‌روز هستیم.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با بیان اینکه حدودا وزن یک پرنده آماده طبخ 2 کیلیوگرم است و هر کیلوگرم گوشت مرغ تحت تاثیر هزار تومانی قیمت جوجه یک‌روزه است، گفت: مابقی افزایش قیمت مرغ تحت تاثیر هزینه‌های خوراک، دارو و هزینه‌های کارگری است.
دان و جوجه ایران به نقل از خانه ملت، نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر بر اساس برآوردها قیمت تمام شده هر کیلوگرم مرغ زنده حدودا 4هزار و 800 تومان تا 5 هزار تومان است، ادامه داد: با توجه به افزایش نهاده‌ها و همچنین افزایش قیمت جوجه یک روزه طبیعتا قیمت تمام شده مرغ زنده و گوشت مرغ افزایش پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه قیمت متناسب برای گوشت مرغ با توجه به شرایط امروز هر کیلوگرم 7 هزار 900 تومان تا 8 هزار تومان است، تصریح کرد: کشور ما کشش تولید مرغ را ندارد و زمینه صادرات نیز فراهم نیست؛ با توجه به این شرایط معمولا درآمد مرغداران کشور برابر با میزان هزینه آنها و یا با ضرر مواجه است.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در پایان خاطرنشان کرد: سرانه مصرف گوشت مرغ کشور حدود 22 تا 24 گیلوگرم در سال در نظر گرفته می‌شود که 1 میلیون و 800 هزار تن را پوشش می‌دهد در شرایطی که میزان تولید ما بیش از 2 میلیون تن است.