soy.jpg

مجوز ساخت سیلوی غلات جدید در خوزستان داده نمی شود

چاپ

altمدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 کشور گفت:به علت تامین نیازهای استان از این پس مجوزی برای ساخت سیلوی جدید در خوزستان صادر نمی شود
سیاوش حسین پور  افزود:هم اکنون چند سیلو و انبار ذخیره سازی گندم به میزان 412هزار تن در نقاط مختلف استان از جمله

گتوند در دست ساخت است که با تکمیل این طرح ها نیاز استان به سیلو و انبار ذخیره سازی برطرف خواهد شد.
وی گفت:هم اکنون یک میلیون و 500هزار تن ظرفیت ذخیره سازی غلات در استان وجود دارد که با بهره برداری از سیلوهای فلزی و بتنی ظرفیت نهایی ذخیره سازی به حدود 2 میلیون تن خواهد رسید که منطبق با تولید غلات در استان است.
حسین پور افزود: ساخت سیلوی جدید با توجه به تامین نیاز استان ، توجیه اقتصادی ندارد از این رو مجوز جدید برای ساخت سیلو صادر نخواهد شد.
دان و جوجه ایران به نقل از غلات نیوز، وی میزان تولید گندم در خوزستان را یک میلیون و 700هزار تن و میزان مصرف گندم و آرد در استان را 500تا 600هزار تن بیان کرد و گفت:تنها 10درصد گندم تولیدی استان در فضای باز نگهداری می شود.
به گفته وی استان خوزستان بیش از سه برابر نیاز خود ، گندم تولید می کند که همزمان با برداشت گندم ، بخشی از گندم تولیدی استان به سایر نقاط کشور انتقال می یابد.
در سال زراعی 97- 96خوزستان با تولید 1.7میلیون تن گندم برای سومین سال متوالی رتبه نخست کشوری را کسب کرد.
استان خوزستان سالانه با تولید 14.5میلیون تن محصولات کشاورزی ، باغی و دامی و شیلاتی به ارزش بیش از 70هزار میلیارد ریال رتبه نخست را در کشور دارا است.
این استان زرخیز با داشتن 1.2 میلیون هکتار زمین کشاورزی زیرکشت بیش از 120نوع محصول کشاورزی و باغی تولید می کند.