hen.jpg

پنجشنبه 5 مرداد 91

چاپ

خبرگزاری ایسنا

گوشت مرغ در مرز 7500 تومان

لغو جلسه‌ بررسي مشكلات مرغ در رياست جمهوري

جلسه بررسي مشكلات توليد و بازار مرغ در نهاد رياست جمهوري برگزار نشد و تصميم‌گيري در اين زمينه به هفته بعد موكول شده است.

در پي مشكلات به وجود آمده در خصوص تامين خوراك و گراني‌ نهاده‌هاي توليد مرغ و به تبع آن افزايش قيمت گوشت مرغ در بازار مصرف مقرر شده بود روز 

سه‌شنبه(ديروز) در نهاد رياست جمهوري جلسه‌اي با رييس جمهور، معاونان و مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شود و مشكلات تامين خوراك و نهاده‌هاي طيور، توليد گوشت مرغ و هم‌چنين قيمت آن در بازار مصرف بررسي شود تا تدبيري براي كاهش هزينه‌ تمام‌شده توليد و كنترل قيمت گوشت مرغ در بازار مصرف انديشيده شود.

 

در اين زمينه مديرعامل اتحاديه سراسري مرغداران گوشتي كشور به ايسنا گفت: دعوت‌نامه‌اي براي حضور در اين جلسه ارسال نشد و اين جلسه فعلا برگزار نشده است و بررسي مشكلات و آسيب‌شناسي صنعت مرغداري به هفته‌ آينده موكول شده است.

 

حسين مقدم‌نيا اظهار كرد: در حال حاضر هيچ تصميمي براي شرايط توليد و عرضه گوشت مرغ در بازار مصرف اتخاذ نشده است.

 

وي افزود: هم‌چنين هيچ‌گونه نهاده‌ ارزان‌قيمت به توليد‌كننده داده نشده و هيچ‌ تفاهمنامه‌اي اجرايي نشده و گوشت مرغ براساس هزينه‌ تمام‌شده توليد در بازار مصرف عرضه مي‌شود.

 

مديرعامل اتحاديه سراسري مرغداران گوشتي كشور همچنين عنوان كرد كه روز گذشته تنها جلسه کارگروه کنترل بازار به رياست معاون اول رييس‌جمهور براي تنظيم بازار مواد غذايي و کالاهاي اساسي برگزار شد.

 

در حال حاضر هر كيلو گوشت مرغ در بازار مصرف 7500 عرضه مي‌شود. در همين زمينه مهدي غضنفري ـ وزير صنعت، معدن و تجارت ـ‌ اعلام كرده است كه از هفته‌ آينده گوشت مرغ را به كمتر از پنج هزار تومان خواهد رساند.

 

حال بايد ديد كاهش هزينه‌ تمام‌شده گوشت مرغ و به تبع آن كاهش قيمت فروش اين محصول در بازار مصرف و كنترل بازار با چه شيوه‌اي و چگونه از دوسه روز آينده اجرا خواهد شد؟