soy.jpg

چهارشنبه 4 مرداد 91

چاپ

خبرگزاری ایرنا

سه هزارتن كنجاله سویا، نیاز روزانه واحدهای مرغ تخم گذار كشور

تهران - مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران تخم گذار كشور گفت: هم اكنون برای تامین خوراك 85 میلیون قطعه مرغ تخمگذار كشور به حدود سه هزارتن كنجاله سویا نیاز است.

'هدایت اصغری' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: براساس تفاهم نامه با وزارت صنعت، معدن و تجارت مقرر شد برای هر قطعه مرغ 

تخمگذار روزانه 33 گرم كنجاله سویا توسط شركت پشتیبانی امور دام در اختیار تولید كنندگان این محصول قرار گیرد.

 

وی اظهارداشت: همچنین طبق این تفاهم نامه بایستی كنجاله سویا به قیمت 830 تومان عرضه شود.

 

این مقام مسئول ادامه داد: در راستای حمایت از تولید داخل و دستیابی به تولید پایدار باید با ارایه تسهیلات به تولید كنندگان آنان مورد حمایت بیش از پیش دولت قرار گیرند، چراكه در غیر این صورت با كاهش حجم تولید و افزایش قیمت ها تولید كنندگان و مصرف كنندگان نهایی متضرر خواهند شد.

 

اصغری تصریح كرد: هم اكنون ماهانه بیش از 75 هزار تن تخم مرغ در یك هزارو 600 واحد مرغ تخم گذار كشور تولید می شود كه به طور میانگین حدود 60 تا 65 هزارتن آن به مصرف داخلی می رسد.

 

وی اظهارداشت: ماهانه بیش از 10 هزارتن تخم مرغ مازاد تولید می شود كه باید در راستای حمایت از تولید كنندگان شرایط مناسب صادرات آن نیز فراهم شود.

 

مدیرعامل اتحادیه مرغداران تخم گذار در ادامه گفت: با توجه به هزینه های تمام شده تولید تخم مرغ و طبق نظر كارشناسان، باید هر كیلوگرم تخم مرغ در محل مرغدرای با قیمت دو هزارو 750 تا دو هزارو 850 عرضه شود در حالی كه با قیمت یك هزارو 956 تومان به فروش می رسد.

 

وی افزود: بنابراین تولیدكنندگان از بابت هر كیلوگرم تخم مرغ بین 800 تا 900 تومان متضرر می شوند.

 

اصغری اظهارداشت: امیدواریم دولت در جهت حفظ تولید پایدار و كاهش مشكل تولید كنندگان صنعت مرغ تخم گذار كشور تدابیر مناسبی بیندیشد.