hen.jpg

چهارشنبه 4 مرداد 91

چاپ

خبرگزاري ايانا

جزئیات تازه‌ای از عرضه کالاهای اساسی در ماه رمضان/ توزیع چندجانبه در میادین میوه و تره‌بار برای کوتاه شدن صف‌های مرغ


توزیع چندجانبه مرغ برای کاهش صف‌های طولانی در سازمان‌های میادین میوه و تره‌بار آغاز شد.

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی، تأمین، توزیع و تنظیم بازار در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در ماه مبارک رمضان از 25 تیر امسال در استان‌ها آغاز شده و 300 شهرستان و یک‌هزار و 500 غرفه فعال هستند

 

علی پورکاوه افزود: در تمامی نمایشگاه‌ها کالاهای اساسی ازجمله برنج، روغن، شکر، مرغ و گوشت تدارک داده شده و در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی با اشاره به حضور تشکل‌های تولیدی و توزیعی در طرح ضیافت، خاطرنشان کرد: کالاها همچنان با تخفیف ویژه‌ای در اختیار مردم قرار می‌گیرد و قیمت کالاهای اساسی در نمایشگاه‌ها بین 10 تا 20 درصد زیر قیمت بازار است، زیرا تولیدکنندگان کالاها را به صورت عمده در اختیار عرضه‌کنندگان در نمایشگاه قرار می‌دهند.

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی، تأمین، توزیع و تنظیم بازار ادامه داد: در نمایشگاه‌های طرح ضیافت قیمت مرغ با بازار آزاد تفاوت دارد و مرغ گرم نیز عرضه می‌شود.

پورکاوه با اشاره با افزایش تقاضا برای خرید مرغ گرم، تصریح کرد: برای کوتاه شدن صف‌های طویل، قرار شده مرغ گرم در سازمان‌های میادین میوه و تره‌بار در سطح شهر عرضه شود.

وی با بیان اینکه شاهد روند کاهشی صف‌های خرید مرغ هستیم، یادآور شد: مرغ منجمد نیز در فروشگاه‌ها و شبکه صنفی منتخب توزیع می‌شود.

پورکاوه قیمت مرغ گرم را چهارهزار و 700 تومان و قیمت مرغ منجمد را چهارهزار و 600 تومان اعلام کرد و اظهار داشت: برنج، روغن و شکر نیز توسط انجمن‌ها و تشکل‌های توزیعی عرضه می‌شود.

وی تأکید کرد: برای تأمین شکر و روغن مورد نیاز شیرینی‌فروشان نیز از انجمن صنایع شکر و روغن کمک گرفته‌ایم.